Friss topikok

  • A Román: kircsi lista, saját gyűjtés? (2015.09.21. 14:30) antitüntetőknek válasz
  • borisz: @kavicsq: na, így már legalább valós indokom is van arra, hogy miért toltam át estére :) kösz az ... (2014.02.22. 19:12) diéta 2014 - 14. nap
  • b0risz: @koljano1: természetesen a meló miatt kellett, magamtól még húztam volna :) (2014.02.18. 20:19) diéta 2014 - 11. nap
  • b0risz: most azt mondom, hogy nem akarok koffeint inni, ha ekkora para a ledzsalás róla. persze, buliban b... (2014.02.08. 09:16) diéta 2014 - 3. nap
  • b0risz: www.nosalty.hu/recept/spenot-pesto (fészbúkon dobta rám treszáné) én annyival megnehezítettem a do... (2014.02.06. 20:41) diéta 2014 - 2. nap

a dohányzás vizsgálata KIZÁRÓLAG pénzügyi szempontok alapján, különös tekintettel a vágott dohány fogyasztására

2013.08.27. 13:52 b0risz

elég régóta szívom a csavarós dohányt, a kilencvenes évektől kezdve volt pár időszakom, hogy rádzsaltam, de majd' két éve gyakorlatilag teljesen átálltam rá. jobb az íze (bár a kisebb szűrő és az intenzívebb dohány-élmény miatt valamennyivel még büdösebb tőle a pofám, mint a kész cigitől), és érezhetően olcsóbb is. mindig is tudtam, hogy olcsóbb, de csak most először számoltam ki, hogy mennyivel.
40 grammos zöld domingo dohányt szívok, ezt 980 Ft-ért vettem utoljára. (napi árakat nem tudok, általában veszek pár pakk dohányt, a cigipapírból is sokat, filterből -szénszűrős slim, pont ez- meg vettem még a trafik hiszti előtti utolsó pillanatban egy húszas pakkot, amiben zacskónként 120 db van). rövid papírból (50db/pakk) szürke rizlát, vagy smokingot, vagy fekete ocb-t veszek, ezek 80-100 Ft között vannak, de jellemzőbb a százas. a filter 120 darabonként 220 Ft volt. 
az egyszerűség kedvéért 2 forinttal számolom a papír, és szintén 2 forinttal a filter árát. 
az egy zacskó dohányból leszármazó cigaretták számát egyszerű módszerrel mértem: augusztus 22-én egyszerre bontottam meg egy zacskó dohányt, és egy cigipapírt, majd miután ez utóbbi elfogyott, a következő papír dobozkáján strigulázni kezdtem a megcsavart cigik számát (egyszer az életben belefér ez a hüjeség). 
egyelőre 81 (!) szálat készítettem/szívtam el, de jelenleg van még a zacskóban olyan 7-9 szálnyi cigi. ez alapján úgy döntöttem, hogy 85 szálnak fogok venni egy zacskó dohányt. (sokszor a végére maradó aprólékot kidobom, elpotyog, meg már nem is az igazi, ráadásul azt is kompenzálni akartam, hogy a cigipapírból is egy-kettő elszakad általában egy pakkból, és aggódtam, hogy ez torzíthatja a mérést). ez messze a tippjeim feletti szám egyébként, legoptimistábban is 60-ra becsültem eddig az egy zacskóból megtekerhető cigaretták számát.
nézzük a matekot.
egy szál kézzel csavart cigi= 1db papír+1db filter+dohány, azaz =2ft+2ft+(980/85)ft mégazazabb = 15,52Ft

az eddig türelmesen olvasókban most felmerülhet a kérdés, vajon ez most sok vagy kevés? 
spoiler alert! a válasz az, hogy: kevés. 

egy doboz marlboro light -amit az erősebb szeszelések során elvesző cigisodró képességem miatt időnként magamévá teszek-, ára utolsó információm szerint 900ft, ebben 19 szál bagó van, azaz egy szál marlboro 47,36Ft-ba kerül, azaz nagyjából pontosan háromszor több pénzbe.


(és igen, nyilván egy darabot sem kellett volna  számba venni soha, nem, hogy rászokni, akaratgyenge férög vagyok, tudom)

ÁPDÉT! a hétvégén szembesültem vele, hogy a 10%-ra növelt haszonkulcsnak "köszönhetően" az arany marbi doboza már 940 Ft, a zöld domingo dohány 40 gammja pedig 990. nem számolom újra, mert tesztem idején ezeken az árakon jutottam még hozzá a vizsgált anyaghoz. az arányok nagyban nem változtak.

2 komment

Címkék: pénz

A bejegyzés trackback címe:

https://zahar.blog.hu/api/trackback/id/tr605480396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

koljano1 2013.08.29. 00:27:46

En is 60 korulire tippeltem. Mondjuk a rovid papir a trukk szerintem meg a vekonyabb cigi.
Mindenesetre szep levezetes! :-)

borisz 2013.08.29. 08:48:20

a cigivastagság nálam változó. ahogy kiadja az épp felcsípett bagómennyiségből, olyan lesz.
süti beállítások módosítása