Friss topikok

  • A Román: kircsi lista, saját gyűjtés? (2015.09.21. 14:30) antitüntetőknek válasz
  • borisz: @kavicsq: na, így már legalább valós indokom is van arra, hogy miért toltam át estére :) kösz az ... (2014.02.22. 19:12) diéta 2014 - 14. nap
  • b0risz: @koljano1: természetesen a meló miatt kellett, magamtól még húztam volna :) (2014.02.18. 20:19) diéta 2014 - 11. nap
  • b0risz: most azt mondom, hogy nem akarok koffeint inni, ha ekkora para a ledzsalás róla. persze, buliban b... (2014.02.08. 09:16) diéta 2014 - 3. nap
  • b0risz: www.nosalty.hu/recept/spenot-pesto (fészbúkon dobta rám treszáné) én annyival megnehezítettem a do... (2014.02.06. 20:41) diéta 2014 - 2. nap

diéta 2014 - epilógus

2014.03.02. 15:10 b0risz

25 napig nem ettem húst, nem ittam koffeint és alkoholt, miközben a cukrot és általában a szénhidrátokat úgy kerültem, mint macska a fürdést.
ebben a kurta hónapban negatív élményeim tulajdonképpen nem voltak, - a gomba- és hajdinaevést leszámítva más nem is jut eszembe. nem így alakultak viszont a kellemes meglepetések, hiszen ezek messze felülmúlták az egyébként igen alacsonyan tartott elvárásaimat. mielőtt belefogtam ebbe a diétába, egészen konkrétan azon aggódtam, hogy majd biztosan folyton éhes leszek, vagy ha nem is, akkor is majd ízetlen, rossz szagú nyúltápot kell egyek.
szerencsére ez a legkevésbé sem így történt. és bár nem volt kifejezetten cél, még fogytam is egy keveset, úgy, hogy nemcsak, hogy soha nem éheztem, de többször is előfordult, hogy olyan jókat ettünk, mint még soha - ez pedig meseszerűen könnyűvé tette a "nélkülözést". nem állítom, hogy ne akartam volna párszor befalni egy szaftos burgert, vagy akár csak szimplán egy szeletet bármilyen sült vagy főtt állatból, mert de, többször is akartam. ám -és ezelőtt ezt sem hittem volna,- a hústalanságnál sokkal nehezebb volt kibírni azt, hogy nem ihattam szeszt. inkább nem is jártam el emberek közé hétvégente, mert azon a két alkalommal, amikor megtettem, kissé nyomorultul éreztem magam :)

viszont nyertem négy nagyon-nagy jóságot, amiket szeretnék is megőrizni:

  1. megszerettem a vizet. teljesen rászoktam a vízivásra, nem is iszom mást, csak vizet, vizet citrommal és grapefruittal, és teát, amibe a vízen és tán kívül nem teszek mást.
  2. leszoktam a koffeinről. energiaital helyett nagyon jól bevált a maté, kólát pedig csak vészhelyzetben (gyomorrontásra, vagy másnaposan) fogok inni, maximum egy fél literest. ehhez kénytelen leszek tartani magam, az első három nap során -amikor szó szerint jöttem le a koffeinről-, végigszenvedett masszív fejfájás,  igencsak elgondolkodtatott, hogy mi is ez a szar, és eddig miért tömtem magamba. (igen, azért mert finom. de attól még rossz, most már tudom)
  3. megismertem és igencsak megkedveltem a húsmentes étrendet, és meghoztam azt a döntést, hogy ha úgy alakul, hogy éppen nincs pénzem/lehetőségem jó minőségű húsokat fogyasztani, akkor nem fogom erőltetni a dolgot, és abban az esetben nem eszek húst. felszabadító a tudat, hogy végre leszálltam a kenyér-tarja-májkrém vonatról :)
  4. végül, nagyon hasznosnak látom, hogy minden nap írtam a blog miatt az evésnaplót, (ami egyben itt megnézhető »). ezt továbbra is folytatom, nem tudom meddig, de a legjobb az lenne, ha sosem szoknék le róla. 

mindent egybevetve örülök, hogy kipróbáltam máshogy táplálkozni, mint amihez az elmúlt másfél évtizedben szokva voltam. valószínű, hogy valamikor ősszel belevágok egy jóval rövidebb, de sokkal vadabb böjtbe is. ha tényleg így lesz, arról itt szintén számot adok majd.

Szólj hozzá!

Címkék: badi fit dieta 2014

A bejegyzés trackback címe:

https://zahar.blog.hu/api/trackback/id/tr175838341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása