Friss topikok

  • A Román: kircsi lista, saját gyűjtés? (2015.09.21. 14:30) antitüntetőknek válasz
  • borisz: @kavicsq: na, így már legalább valós indokom is van arra, hogy miért toltam át estére :) kösz az ... (2014.02.22. 19:12) diéta 2014 - 14. nap
  • b0risz: @koljano1: természetesen a meló miatt kellett, magamtól még húztam volna :) (2014.02.18. 20:19) diéta 2014 - 11. nap
  • b0risz: most azt mondom, hogy nem akarok koffeint inni, ha ekkora para a ledzsalás róla. persze, buliban b... (2014.02.08. 09:16) diéta 2014 - 3. nap
  • b0risz: www.nosalty.hu/recept/spenot-pesto (fészbúkon dobta rám treszáné) én annyival megnehezítettem a do... (2014.02.06. 20:41) diéta 2014 - 2. nap

napi idézet 83. - bárki általa lekörözve

2007.10.29. 10:41 b0risz

"Sőt, olyan budapesti születésű, diplomás fiatalról is írt olvasónk, aki erdélyi származású párjával települt át Erdélybe, és "saját bevallása szerint egységre lebontva jobban kijön az ottani fizetéséből, mint korábban az itthoniból". Ő korábban egy ismerősének azt írta, olyan jól érzi ott magát, hogy nem akar visszaköltözni, sőt mar elkezdte a letelepedési procedúrát."

Index - Magyarok építik a román csodát

41 komment

Címkék: politik napi idezet

A bejegyzés trackback címe:

https://zahar.blog.hu/api/trackback/id/tr635240859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kavicsq 2007.10.29. 11:10:10

Ezt a Marsbéli krónikákról: 2007. október 29., hétfő Na most rohadtul felbasztam magam. Nem vagyok egy nagy pénzügyes, de eddig is sejdítettem, hogy a szakáll- és füstadó bevezetése, plusz a meglévő hatalmas terhek gigászira növelése gecire nem fog bejönni. Mindenki összeszedi magát, és még jobban fog csalni és hazudni. Ehhez nem kell gazdasági elemzőnek lenni, az ember természeténél fogva nem olyan, hogy önként odaad még többet a meglévő kevésből, pláne ha azt látja, a szabályok nem mindenkire érvényesek. És lőn: a románoknak nem bejött az adócsökkentés? Mi mióta hallgatjuk, hogy az nem lehet megoldás? ezt montag firkálta ide. Mikor is? Asszem 9:11 volt az órára írva.

Ismeretlen_41918 2007.10.29. 12:09:24

lehet, hogy ferkóék addig növeleik, amíg már mindenki sikít, aztán elkezdik csökkenteni. és akkor mondjuk mikor visszaáll az idei év eleji szintre, majd úgy érezzük mennyivel könnyebb, és akkor aszongyák, hogy ők ügyesek.

kavicsq 2007.10.29. 12:14:28

Lehet, de hogy ez a gazdaságnak alátesz még jobban az fix. Ha már a magyar cégeket is külföldön alapítják, ott építenek üzemet és a melósok is ott dolgoznak, akkor biza nagy a szar.

Ismeretlen_41918 2007.10.29. 12:37:24

látom magam is, hogy kurva szar. ennyire büntetni pont a vállalkozásokat nem szabad, mer' akkó nemhogy fehéredni nem fog a gazdaság, de munkahely sem lesz. nem is értem ezt a cégsanyargató hozzáállást, megmondom őszintén. főleg nem ettől a keményen kapitalista -papíron tehát vállalkozásbarát- kormánytól. ennyire nem lehetnek bénák bazmeg.

Ismeretlen_41918 2007.10.29. 16:56:15

"...kilométerenként 723 millió forintból épülnek a román sztrádák; csak érdekességként: nálunk 1998-ban adtak át utoljára olyan sztrádát, amely ára kilométerenként 1 milliárd forint alatt volt." http://index.hu/gazdasag/vilag/sztro071029/

saul 2007.10.29. 17:28:54

a szrádás cuccos nem jelent semmit, egyszerűen csak a munkaerő árával kevesebb ott mint itt, mivel románba a munkás szárazkenyér-víz órabérben van, itt meg tízezerben. Nyilván nem ugyanaz lesz a végösszeg. Bár valójában egyáltalán nem értek az egészhez, úgyhogy most csak találgattam. De nem lehet ebben mégis valami? :|

szikla 2007.10.29. 17:49:50

nem a melós van tízpapíros órabérben,csak a sógor-koma-jóbarát rendszer igen hatékonyan működik..a másik :nem bénák,hanem gecik.

kavicsq 2007.10.29. 18:30:37

az első cikk pont arról szól, hogy oda járnak melózni, mert többet keresnek. Szóval nem az olcsó munkaerő miatt. Ha meg igen, akkor sem a munkás tehet arról, hogy itt ő drága. Nem kéne 38%-on tartani az szja-t, 12 (talán) a tb-t, stb....

kavicsq 2007.10.30. 08:56:16

Eszembe jutott még, hogy a bér különbség azért nem okozhatja, mert ugyanazok a románok dolgoznak itt is :)

Ismeretlen_41918 2007.10.30. 09:44:13

ok, belátom, nyilvánosan elismerem: nem bénák, gecik.

duncan 2007.10.30. 11:54:13

Felejtsük már el ezt az adócsökkentéses történetet! Anno nem csak a kormány harsogta, hogy kvázi lehetetlen megcsinálni, de neves gazdasági szaklapok, nemzetközi szakértők és független itthoni közgazdászok egyaránt! Az EU a konvergencia programot konkrétan azért nem fogadta el első alkalommal, mert úgy látták, hogy a bevételek növekedése messze nem fogja fedezni az irdatlan kiadásokat. Nyugdíjcsökkentéstől kezdve az államigazgatási apparátus csökkentéséig, minden szarra rá akarták rábeszélni a kormányt, az adócsökkentési tervet meg gyakorlatilag kiröhögték. Bizonyos helyzetekben ki lehet játszani azt a kártyát, bizonyos esetekben meg széjjelcseszed vele az ország gazdaságát. Bizonyos esetekben a hosszú távú fejlődéshez (legyen ez az adócsökkentés politikája) rövidtávon kell rendberaknod a rendszert (ez a terhek növeléséből finanszírozott államreform). Pontosan miből is fizeted ki a nevetségesen alulfizetett ápolóidat, közalkalmazottaidat, ha kevesebb pénzed van rá? De ez az indexes riport is hatszor leírja (mint ahogy a szerző a korábbi, e témáról szóló írásaiban is elmondja), hogy az ország LEGSZEGÉNYEBB régijából, a fis-fos falvakból éri meg átmenni melózni Románból, miközben Pesten meg furcsamód tömve van a belváros román munkásokkal, minden nap 15-el találkozok az irodaház környékén.

duncan 2007.10.30. 11:55:43

Bocs, az elírásokért, dolgozom közbe'erősen.

Ismeretlen_41918 2007.10.30. 12:19:51

ez is tény. egyébként én pl nem gondoltam soha, hogy az per pillanat megoldás, hogy csökkentsenek adót, de az tuti, hogy az a mostani bullshit nem tesz jót, hogy a vállalkozásokat az idei évtől gyakorlatilag alig hagyják levegőt venni, annyi terhet basztak rájuk. sőt még többet kell trükközniük, hoghy tartsák a szintet, nemhogy növekedjenek... én inkább abban hiszek, hogy tényleg reformok kellenének ide, nem ez a teszetoszaság: a máv menjen a picsába, a 'nagy ellátó rendzserekt' alapjaiban kell felforgatni (megoldásról fingom sincs, de azt látom, hogy pl az ingyenes orvosi ellátás almás, áram-gáz támogatás szintén) meg ezer és csillió apróság. ám nem történik meg semmi, mer' politikai fosás van. de vigasztaljon benneteket, hogy a politikai elit néhány ezres taglétszámá biztonságának védelméért cserébe mindenki szopik legalább. hurrá!

duncan 2007.10.30. 12:26:37

Ezt a dolgot én most nagyjából úgy fogom föl, hogy megérné 3, vagy 5 évig szopni, ha utána azt hallanám, hogy az ország, ahol élek, mekkora király a régióban, meg a világon, és ezt a sikert érezném is a saját bőrömön, a megélhetésemen, gyimilcsén az én munkámnak. Sikerért böjtölni jó, a semmiért szar. Ezért sem váltanék kormányt basszák meg, nehogy már a semmiért szoptam évekig.

kavicsq 2007.10.30. 12:33:41

Ami az egészből hiányzik az a gazdaság politika. Lehet szart dobálni, meg árkot ásni, az nem akadálya a gazdasági növekedésnek (lásd ukrajna). A nagy baj, hogy itt nincs ilyen. A kormány oldalán a liberális párt hangosan hírdeti a neolib gazdasági eszméket, de úgy növeli az állambácsi szerepét, ahogy bírja. Itt a gazdaságpolitika az arról szól, hogy növelem a bevételeket és ennek ellenőrzésére szigorítom a szabályokat, növelem a létszámot. Ez helyes amúgy, csak ez nem gazdpol. Ezen kívűl mi van még ami a gazdasági növekedést segíti elő? Az említett gazdasági szaklapok, gazdasági szakemberek egyre hangosabban nyilatkozzák, hogy az általuk támogatott konvergencia program jövőre felülvizsgálatot igényel, mert mégsem az történt amire számítottak. http://www.mfor.hu/cikkek/39764.html

kavicsq 2007.10.30. 12:39:54

Azt meg még hozzá akartam tenni, hogy ez a bevétel, adóteher növelés egy fejlett országban rendben is lenne. Egyszerűen megoldható. Ám egy ilyen mértékű államháztartási hiányt nem tud a magyar lakosság kifizetni. Ahhoz túl szegény. Itt igenis a gazdaság élénkítése a cél és egy ilyen nyitott gazdaságban ezt csak a nemzetközi befektetések,beruházások tudják megoldani. Azokat pedig nem fogunk ilyen adórendszerrel idecsalni.

duncan 2007.10.30. 13:09:08

Ahogy a cikkben is fogalmaznak, az alapvető probléma a következő évekkel, hogy a választás miatt várhatóan kevésbé lesznek szigorúak a költségvetés tervezésekor - jó magyar szokás szerint -, ami miatt talán az egész koncepció félresiklik. Kb. olyan lenne, mintha Bush a választási évre hazahozta volna a katonákat Irakból, hogy utána visszaküldje őket újra. Ezért bízom benne, hogy ha már kemények, kemények is maradnak, és akkor lehet tervezni adócsökkentéssel esztendők múlva. Ha az elégedetlenségnek meg kormányváltás lesz a vége (mondjuk 2010-ben), akkor összeomlik ez a cucc gyaníthatóan. Baj lenne, na.

kavicsq 2007.10.30. 13:20:02

1, nem kemények. 2, nem feltétlen az ellenzék generál kormányváltást- tehát nincs senki aki kemény is szeretne lenni. Ferkó volt az verbálisan, meg szekrény sarka amit az előbb letérdeltem :(

duncan 2007.10.30. 13:24:50

Megmagyaráznád az egyes pontban általad írottakat? Illetve felvázolnád, hogy mit jelentene akkor a keménység, és Te hogy reagálnál rá? :-)

Ismeretlen_41918 2007.10.30. 13:51:38

szerintem sem elég kemények, illetve szarul kemények. so nem ott kemények, ahol kellene, mer azokon a területeken szavazatok hullanak. más kérdés, hogy tényleg nincs igazi liberális párt itthon, aki esetleg oltogathatná a rial kapitalizmust. (külföldön tudtommal a liberálisok pártok jobbosok jellemzően, ezek meg fasz se tudja mik) nem mintha annyira zavarna ez jelenleg, de nincs kire szavazzak konkréten.

kavicsq 2007.10.30. 14:30:03

Valószínű, hogy támogatnám és lennék olyan optimista a jövőt illetően, mint te, ha nem azt látnám, hogy nekem kell kifizetnem a hiányt. Szóval lekötnek a nagy adókkal, növelik az én hiányomat az államháztartás javára, de ez csak a lakosság "elvárt kötelessége". Mi lenne, ha mondjuk nem basznák fel az agyam a páncélautóikkal a 2-3Mrd forintos rendőrségi beszerzésekkel, az iszonyatos drága völgyhidakkal, az minisztériumok létszámnövelésével, a képviselői juttatásokkal. Örülnék neki, ha tényleg döntés születne a kampánypénzekről, a párton belüli pénzosztásokról. Ezek nélkül igenis gyűlölöm a politikát és nem vagyok hajlandó elfogadni a "kényszert". Azt, hogy a 200-300 ezer forint feletti vásárlásaimnál a kereskedőnek joga legyen az adataimat elkérni és kötelessége legyen lejelenteni, hogy meg tudják nézni papíron volt-e arra az árura pénzem. A reakciók és a keménység témakörét nem vesézem ki jobban, talán érthető.

duncan 2007.10.30. 14:53:56

Te nem a keménységről beszélsz kavics, hanem azokról az intézkedésekről, amik Téged egyszerűen frusztrálnak. Keménység az, mikor az általad helyesnek hitt döntéseket például az egészségügyi-, oktatási- vagy adózási rendszer kapcsán átviszed akkor is, ha az ellenzék az utcára csődíti a népét, faszkalapok meg autókat gyújtanak fel. Keménység, ha inkább újabb adórevizorokat veszel fel és zérótoleranciát hirdetsz, de akkor is behajtatod az adókat a vállalkozásoktól. Nekem is ellenszenves, hogy a BKV ellenőrök minden sarkon megnézik a szaros jegyemet, de elismerem, hogy masszívan csökkentették a bliccelések számát, és nőtt a profit. És nem hazudom azt, hogy nem volt kemény lépés. Legfeljebb nekem rohadtul ellenszenves, meg esetleg hosszútávon nem kifizetődő, mert mondjuk évente 3 százalékkal kevesebben járnak majd metróval. Amiről Ti beszéltek az a koherencia hiánya, de a célt illetően attól még egyelőre keményen próbálnak előre menni, a nagy társadalmi problémák közül talán csak a nyugdíjhoz nem mertek hozzányúlni.

kavicsq 2007.10.30. 15:42:42

Te beszélsz félre itt. Nem frusztrált egyik intézkedés sem. A tönkremenést másként hívják, de én nem is beszéltem erről. Én arról beszélek, hogy csak velem kemények. Számos területen meg volt hírdetve a reform és a kiadás csökkentés. Ezekből nem lett semmi. Ezeket soroltam fel. A bevételnövelés létrejött, nem tagadom. De a másik oldalon ha folyik a pénz, akkor nem sok értelme volt. Ott is igazítani kellene, de az elmaradt. Gyurcsány sem olyan kemény, amikor a kampánypénzekről szó volt. A képviselői juttatások témája is egy éve terítéken van, de semmit nem változtattak. Az összes magyar kórházat, egészségügyi intézetet átalakították, átszervezték, de a saját juttatásuk rendszerére még nem volt idő. Hogy ez frusztrál? Lehet, de nem azért, amiért te mondod. Simán csak azért, mert rajtam bevasalják, ők meg elköltik és minden marad a régiben. A termelés csökken, a bevételek nőnek, a kiadások stagnálnak. Akkor miért legyek optimista és miért tartsam keménynek őket? Mondjuk ja, kemények. Azt meg soha nem támogattam és ezentúl sem fogom, hogy a szakértők, ágazati vezetők, szakállamtitkárok megkérdezése nélkül íróasztal mögül reformáljanak. Az utcára vonuló embereket nem kell lázítani, ha hozzá nem értő emberek döntenek a fejük felett.

kobak 2007.10.30. 15:49:33

ha az EÜ reform, képzésreforf, nem költségcsökkentés akkor mi? Nyilván szarul csinálják, de akkor is az akar lenni.

duncan 2007.10.30. 16:14:05

No. Azt mondod, hogy én félrebeszélek, és ők valóban nem kemények, Te pedig nem azért mondod, amit mondasz, mert frusztrálnak a döntéseik. Majd elismered, hogy lefaragtak költségeket, de saját magukat ugyan miért nem költségcsökkentik a köcsögök? Erre mondtam én, hogy kemények ők, csak éppen nem következetesek, hát azért. Másrészt pedig Te sem gondolhatod komolyan, hogy a képviselői juttatások, vagy az autópark csökkentése olyan tételt jelent az állami költségvetésben, ami összemérhető a valódi gazdasági döntések súlyával. Az kvázi nem is gazdasági döntés. Persze erre mondhatnád, hogy akkor meg miért nem lépik meg? Na erre meg én mondom, hogy azért, mert hülyék. Nyilván nem rokkannának bele, plusz pol.marketing szempontjából is abszolút előnyös lépés lenne, lobogtatni lehetne 10 évig egy ilyen döntést a plebs előtt. Viszont akkor meg kihátrál mögülük a párt, hiszen a támogató "frakciók" önös érdeke hatalmi szempontból egy szintén meghatározó faktor. És ez egyenes bukást jelentene. Nem csak Gyurcsányét, a reformokét is természetesen.

kavicsq 2007.10.30. 16:40:37

Kobak, az hogy az akar lenni az nem egyenlő azzal, hogy költségcsökkentés. Pont az a probléma, hogy koncepció nélkül csinálják. Az egészségügy jelenleg többet bukott, mint nyert. Bezártak olyan kórházat, amit 3 éve (érted, szocialista kormány működése alatt) újítottak fel 6 mrd forintért. A munkaerő elvesztése, az elpocsékolt felszerelések, műszerek értéke kiadásként jelentkezik. Ezek lehet és bízok benne, hogy hosszú távon profitot szülnek, de pont nem ez volt a cél. Duncan, az általam felsorolt tételek (és nem teljes a lista), szerintem a vizitdíjak ötszörösét tennék ki éves szinten. A minisztériumok, önkormányzatok, közigazgatási dolgozók létszámcsökkentése éves szinten is milliárdokat érnek. A kampány pénzek sok milliárdos elszámolása az adóoldalról szintén súlyos pénzeket teremtene. Mire alapozod, hogy vége lenne a reformoknak egy kormányváltással? Ki az aki azt mondja, hogy nincs szükség reformokra? Az viszont nem csak nálam vágja ki a biztosítékot, hogy a nagy reformerek azok, akik miatt nagy reformokra (de lényegesebb, hogy azonnal és rettentő gyorsan) van szükség. Itt nem pártokról és ideológiákról beszélek, hanem konkrét személyekről. Tőlük hiteltelen és társadalmilag elfogathatatlan és mindezt tetézik azzal, hogy az általam felsoroltak "nem számottevőek a költségvetésben"

Saul 2007.10.30. 18:10:21

Igazából az a fura nekem, hogy ilyesféle vitákban felsejleni vélem a feltételezést, miszerint a megszorító intézkedéseket kiötlő, végrehajtató szerv (a.k.a kormány) egyszerűen hülyékből áll, akiknek még arra sincs agyuk, hogy legalább néhány magunkfajta, képzett vagy legalábbis tehetséges közgazdászt megkérdezzenek arról, hogy mi lesz vajon ha ezt vagy azt csinálják. :s Nem kérdőjelezem meg a rossz döntés lehetőségét, de azt, hogy saját népszerűségüket tudatos gonoszságok sorozatával rombolják, igen.

kavicsq 2007.10.30. 18:27:59

Ebben van valami, de sikerült alátámasztani azzal, hogy 2%-os a GDP-nk, míg körülöttünk 7 alatt nincs. Ezt pedig úgy sikerült, hogy rossz döntések sorozatát hozták. És a meglepő fordulat az egészben, hogy pont a saját népszerűségük megtartása miatt. Hát valami ilyesmi a politika. Fel sem merült bennem, hogy nem ért hozzá, de mint jó politikus nem az elsődleges gondja, hogy neked, nekem, nekünk jó legyen. Ezért nem gondolom, hogy leállna a reform egy kormányváltásnál. Még én is (jól képzett közgazdász :] ), tudom, hogy szükség van rá.

Ismeretlen_41918 2007.10.31. 09:50:05

értem én mit mond kavó, és makszimálisan egyetértek azzal, hogy amíg ők hedonista báróként költenek magukra közösből (ami igaz, országnyi pénzben gondolkodva gyakorlatilag nem tétel), addig nekem is büdös lesz a nadráxíjpolitika, amit hirdetnek. a most futó fair play kampány pedig egyenesen gyomorforgatóan képmutató emiatt. pláne úgy, hogy közben megdöbbentő átgondolatlanságok, és következetlenség uralkod' itten (lásd fenti példát). maximálisan tapsikoltam neki (itt a blogon is többször), meg örvendtem, hogy van aki akkor most möghúzza, és mexűnik végre a vízfej, és akkor majd nemsoká' jobb lesz, de már látva a töketlenkedés nem tudok hinni többé. (ezt is megírtam már) kiábrándultam, na, és sajnálom, hogy elbaszták, pedig úgy érzem a lehetőség most tényleg ott volt...

duncan 2007.10.31. 12:02:59

Kavics! Azt kérded mire alapozom, hogy vége lenne a reformoknak a kormányváltással? Elsősorban az ellenzéki prominensek retorikájából, amiben "pusztán" a következő területekkel kapcsolatban jut eszembe esetleges recesszió kormányváltás idejére: - Egészségügy, minden bezárt kórházat újra megnyitnak (értelemszerűen azt is, amit logisztikai okokból irracionális), vizitdíjat eltörlik, visszaadják a gyógyszerforgalmazást a gyógyszertáraknak, stb. - Oktatásügy, tandíj megszűntetése, bezárt (10 tanulós, alacsony színvonalú) oktatási intézmények újbóli megnyitása, Orbán Viktor többször azt mondta, hogy kormányváltás esetén, idézem (!) "Mindent vissza fogunk csinálni!" De ha csak ésszerűen gondolkozol: Ezt a fajta kiadáscsökkentő politikát teljesen nyilvánvalóan nem mernék tovább csinálni azok után, amit az elmúlt néhány évben a közvélemény előtt elmondtak. Nem lehet. Az általad felsoroltak kapcsán egyébként a kampánypénzek elszámoltatásával tökéletesen egyetértek, az egy évek (évtizedek) óta terítéken lévő probléma. Szintén az a közigazgatásban dolgozók létszámcsökkentése, ami valóban hatalmas tétel. De megmondod azt is, hogy mit csinálsz azzal az x ezer emberrel, akit kibaszol az utcára az állami intézményekből, és hogy működteted az x számú emberre tervezett infrastruktúrát x-1/4x-el? Meg lehet csinálni persze, reformálni kell azt is, de a vizitdíjat már MOST meg lehet, az adórendszert már most meg lehet, a MÁV szárnyvonalait, és a többi területet esetleg már most meg lehet, és talán racionális döntés is most meglépni. Bizonyára nem teljesen következetesen járnak el, ez aligha tagadható. De: 1. Nem is lehet mindent egyszerre megcsinálni, célszerű lenne kivárni a végét 2. Nincs más, aki ennél többet hajlandó lenne vállalni.

kavicsq 2007.10.31. 13:16:37

A kormány retorikája az, hogy csak ők képesek ezt végig csinálni, de ezt jól tudod, hogy ugyanakkora politikai marketing, mint az ellenzéknek az, hogy mindent vissza. Szerintem az ígéreteket ne elemezzük, mert az alapjaiban hülyeség. A tetteket lehet és abban most a jelenlegi kormány hátrányban van. (csak ők tettek dolgokat az elmúlt 6 évben). Ezek a tettek nem éppen a sikeres gazdaságpolitikáról ismertek. (remélem ebben megegyezünk). A közigazgatást x-re tervezték? Ezt honnan veszed? Azért mert évtizedek óta x-en dolgoznak benne? Te tényleg nem intézel bürokratikus dolgokat? Szudánban egyszerűbb céget alapítani, a Vogonok laza csávók hozzánk képest. Csak sokkal érzékenyebb terület, mint mondjuk vidéki kisiskolákat vagy kihalt vasút vonalakat bezárni. De az utóbbiak nem reform lépések. Nem lehet reformnak nevezni azt, hogy bezárom, kispórolom, elveszek tőle. Egyetlen terület ahol reform lépés volt, az az egészségügy. Támogatom és helyeslem, hogy fizetős, rendben van hogy bezárnak átszerveznek, de nagy hibákat csináltak. Mindezt azért, mert asztal mögül döntöttek. Európa hírű sebészeteket zártak be, szakmai körökben elismert orvosokat építettek le. Ez megint csak nem reform lépés, csak és kizárólag kiadás csökkentés.

Ismeretlen_41918 2007.10.31. 13:44:28

igen, asszem most kavó van közelebb az igazsághoz, amiben az a szörnyű, hogy fél éve se' mondott mást :|

kavicsq 2007.10.31. 13:54:39

Én örülnék neki, ha tényleg lenne reform. Kurvára gyűlöltem azt, hogy kényszer miatt és drasztikusan. Ezt lehetett volna olcsóbban, csendesebben, könnyebben, ha nem ilyen a magyar politika. Aztán amikor kényszerhelyzet keletkezett, akkor azt mondtam, hogy legyen. Menjen gyorsan, legyünk túl az egészen. Most viszont azt látom, hogy nehezen, drágán, lassan, és sikertelenül történik minden. Ezekkel az eredményekkel inkább nem. És Zoltán, tetszik hogy bízol bennük, "célszerű lenne kivárni a végét", hiszel a kormánynak. Sajnos én régen sem hittem, akkor is bejött és azóta még egy pár ígéretük megbukott. Egy éve az ember azt hitte, hogy legalább a felelőtlenségnek vége és nem merik még egyszer megtenni, hogy a levegőbe beszélnek. Hát de...Hidd el, nem örülök, de az bosszant, hogy nem látod.

Ismeretlen_41918 2007.10.31. 14:42:23

ritka pillanatok ezek, meg is könnyezem, (mondhatnám a gyászos téma miatt duplán) de tényleg egyetértek kaviccsal bammeg. és tényleg azé nagyon szar ez az egyetértés, mert kurvára ellentétes irányból nézzük a politikát, és mégis ugyanazt látjuk.

kavicsq 2007.10.31. 14:50:51

Nem igazán hiszek a közvélemény kutatásoknak, de azt hiszem Zaharral hoztuk az eredményt. Mindketten csalódtunk és elegünk van abból, ami most történik. Ezek a legújabb felmérések eredményei is.

duncan 2007.10.31. 14:58:54

Basszus, Kavics, nem tudom mi jött le abból, amit elmondtam de nem látom be, hogy mit nem látok szerinted abból, amit látnom kéne. Olyan dolgot feszegetsz, ami tök nyilvánvaló, szerintem itt az ég világon senki nem kérdőjelezi meg, hogy a felsorolt lépések közül megannyi hibás volt, rosszul időzített és botlásokkal tarkított. Azt, hogy nem kellően átgondoltan vágtak bele még maga a miniszterelnök is elismerte! Én annyit kérek, hogy ne mondd, hogy nem kemények, ha következetlenül kemények. Ne mondd, hogy senki nem akar reformokat visszavonni, mert akar. Azt meg főleg ne mondd, hogy nem látom, mert látom. Azért van igazad, mert amit mondasz, azt mindenki más is látja és tudja. De ettől még nem kell olyanokat elhinni, hogy Romániában minden faszább, ha a saját szemeddel látod a belvárosba ömlő román munkásokat.

kavicsq 2007.10.31. 15:34:23

az azért vicces, hogy ha 3 éve azt mondtam volna, hogy szlovákiában minden faszább, akkor azon akadsz ki. haladunk arra, hogy 3 év múlva albánia lesz ugyanígy a téma, mert románia már "nyilvánvaló"-vá válik. De ha már itt tartunk, egy szóval sem mondtam és még csak nem is céloztam ilyenre. Amit vállalok, az az, bár ezt sem én mondtam,de egyetértek vele, hogy sok területen jobban teljesítenek és sikeresebbek. A keménység lehet, hogy megvan de nem ott ahol kellene. Szóval a reformok nem ott zajlanak ahol kellenének, így nem is igazi reformok. Az nem érdekel, hogy a párttársaival tud üvölteni a miniszterelnök, vagy nem veszi figyelembe a szakértők véleményét. Ha innen nézzük, nevezhetjük keménynek is. A már meglépett hibás lépéseket akarják maximum visszavonni és nem azt, hogy reformálják a lényeges területeket. Én ilyet mondtam...

Ismeretlen_41918 2007.10.31. 15:49:16

azér' valljuk be vannak az írott párbeszédnek hátrányai. :-P

duncan 2007.10.31. 15:54:28

Az első megszólalásodban csupa demagóg dolgot írsz arról, hogy a Románoknak bezzeg bejött az adócsökkentés, mi miafaszért'nem tudtuk meglépni.:-) Erre mondtam, hogy bizonyos esetekben az megoldás lehet, máskor nem. Nálunk egyöntetűen állította mindenki (független szakértők is itthon, külföldön), hogy nem lehet meglépni. Az, hogy a Románoknak bejött, szerinted azt bizonyítja, hogy Neked igazad volt, és lám nekünk is azt kellett volna csinálni? Ez lol. Amit meg a végén mondasz, azt úgy hívják, hogy a döntések konzekvenciáinak visszacsatolása a döntéshozatali rendszerbe. Abban hagyományosan minden kormányunk szar. Az előző tragikusan, és ez is eléggé.

kavicsq 2007.10.31. 16:30:12

Legyen az, hogy feltöltjük a véleményünket a jutyubra és majd linkeket küldünk egymásnak.

Ismeretlen_41918 2007.10.31. 16:56:31

LOL
süti beállítások módosítása