Friss topikok

  • A Román: kircsi lista, saját gyűjtés? (2015.09.21. 14:30) antitüntetőknek válasz
  • borisz: @kavicsq: na, így már legalább valós indokom is van arra, hogy miért toltam át estére :) kösz az ... (2014.02.22. 19:12) diéta 2014 - 14. nap
  • b0risz: @koljano1: természetesen a meló miatt kellett, magamtól még húztam volna :) (2014.02.18. 20:19) diéta 2014 - 11. nap
  • b0risz: most azt mondom, hogy nem akarok koffeint inni, ha ekkora para a ledzsalás róla. persze, buliban b... (2014.02.08. 09:16) diéta 2014 - 3. nap
  • b0risz: www.nosalty.hu/recept/spenot-pesto (fészbúkon dobta rám treszáné) én annyival megnehezítettem a do... (2014.02.06. 20:41) diéta 2014 - 2. nap

kamin' áút

2007.11.12. 14:58 b0risz

akartam rittyenteni egy csinos bejegyzést arról, hogy én mennyire rettentően liberális vagyok má', pontosabban, hogy ez nemrég tudatosult bennem, - mondtam is nemrég nocónak. nagyon sok mindent másképp gondolok, akár csak, mint 3 hónapja is - igen, mer' sokat vitatkozom, meg mer' kurva sokat gondolkozom, azé. aztán rájöttem, hogy pontosan nem is tudom mi a rák az a liberalizmus, ezért meggugliztam magyarul. sokkal okosabb nem lettem, mint előtte voltam (pl a liberalizmus.hu konkrétan egy szabadelvűség elleni site), annyi bizonyosságot - aprópénzben - azért szereztem, hogy nincs párt, amire szavazhatnék, hacsak kb a '91-'93 közti fidesz nem támad fel valami új testben...
mindenestre -egyelőre jobbhíjján- kijelentem tehát, hogy én liberálisnak vallom magam az alábbiak alapján:

- a kapitalizmus szerintem alapvetően jó - de leszögezem, hogy ezt a véleményt úgy alkottam meg, hogy semmiféle közdazdasági ismerettel nem rendelkezem
- nem hiszek a gondoskodó államban
- meggyőződésem, hogy az egyén képes dönteni saját sorsáról, és hagyni is kell neki, hogy ő dönthessen - persze mindaddig, amíg cselekedeteivel másokat nem befolyásol, vagy érint károsan
- bízom a globalizációban, ami eddig nagyon sok szart vetett fel ugyan, de rengeteg előnyéről sosem esik szó (post már tervben)
- emellett szeretem szülőhazám, annak nyelvét, kulturáját, s lehetőségem szerint meg is teszek mindent, hogy fennmaradjon, de mondjuk meghalni pl nem fogok érte
- és igen, már tudom, hogy minden ember szabad, s egyenlő. senkinek semmi köze hozzá, hogy a másik ember hogy néz ki, vagy mit baszik meg. mindenkinek ugyanazok kellenek legyenek a jogai; legyen bár néger, vagy fehér, vagy fartúró, vagy gombaevő, whatevar

ezen utolsó pont beérése eltartott pár évig, de kérem szépen már ez is megvan...

15 komment

Címkék: politik

A bejegyzés trackback címe:

https://zahar.blog.hu/api/trackback/id/tr105240866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kavicsq 2007.11.12. 20:01:29

A javával egyetértek, kivéve azzal, bár itt nem részletezed és én is csak egy régebbi álláspontodat ismerem, de az állam gondoskodása megérne egy postot! Elég kényes téma és én itt, ebben a pontban vagyok balos, de inkább hívjuk neolib ellenes.

Ismeretlen_41918 2007.11.13. 10:02:51

oksa, a közeljövőben erről is kifejtem a magamét. csak előbb még jól átgondolom :)

noc 2007.11.14. 18:15:15

ha érdekel tudok könyvet adni a 19. századi magyar liberalizmusról, az egyik legszebb téma, Kossuth meg Deák, Széchenyi és a többiek :-)) sokat meg lehet érteni belőle a mai helyzetről ja, és a fentiek alapján szerintem nagyon jó kis liberális vagy :-))

Ismeretlen_41918 2007.11.14. 20:10:21

köszi, lehet, majd kérek. töltögettem le ezt-azt, de egyelőre azt sem tudtam még mögóvasni.

noc 2007.11.14. 21:04:52

schlett istván legyen a kulcsszó, nagyon vágja ezt a témát

Ismeretlen_41918 2007.11.15. 13:55:28

oksa, köszi, majdmajdmajd

gusstein 2007.11.16. 08:25:44

Liberalizmus nincs. Csak egy utópia lelkiismeretfurdalás ellen.

Ismeretlen_41918 2007.11.16. 09:35:00

bazmeg, te nem vagy másnapos?

noc 2007.11.16. 10:54:51

hát azt azért nem mondanám h liberalizmus nincs, de tény furcsa egy állat

gusstein 2007.11.16. 13:43:05

A másnaposság olyasmi pont, mint a libearalizmus....Valójában nincs, de néha jobban érzed bárminél.

duncan 2007.11.23. 09:53:16

Schlett Istvánt inkább hagyjuk. Mindjár'vizsgázok nála szóban, és állítólag nagyon geci.:-) Egyébként senkit nem akarok kiábrándítani (főleg Téged nem Roba, ha már így kámin áutoltál nyilvánosan :-)), de számos kutatás bizonyítja, hogy alapelvek szintjén (mert az általad felsoroltak alapelvek ugye) az emberek túlnyomó többsége (!) ezzel így simán egyetért, ergo akár hívhatnánk a lakosság többségét liberálisnak. A gyakorlatban viszont (konkrét szituációkban, vagy konkrétan a rasszizmus, az idegengyűlölet, homofóbia témakörében feltett kérdésekre válaszolva) kiderül, hogy a többség a helyesnek vélt alapelvekkel masszívan ellentétesen cselekszik/gondolkodik. Nincs baja a buzikkal, de a kurva anyjukat, semmi baj a zsidókkal, de uralni akarják a világot, az egyén tulajdona szent, de az állam gondoskodjon mindenről, ésatöbbi.

Ismeretlen_41918 2007.11.23. 12:45:29

ja vágom, többek közt épp ezért csak most kaminautótam, mer' most érzem azt, hogy a fenn említett kritériumokat tényleg magaménak érzem, s nem úgy vagyok velük, mint az általad mondottak.

duncan 2007.11.23. 13:05:25

Akkor köszöntelek sok szeretettel. :-)
süti beállítások módosítása