Friss topikok

  • A Román: kircsi lista, saját gyűjtés? (2015.09.21. 14:30) antitüntetőknek válasz
  • borisz: @kavicsq: na, így már legalább valós indokom is van arra, hogy miért toltam át estére :) kösz az ... (2014.02.22. 19:12) diéta 2014 - 14. nap
  • b0risz: @koljano1: természetesen a meló miatt kellett, magamtól még húztam volna :) (2014.02.18. 20:19) diéta 2014 - 11. nap
  • b0risz: most azt mondom, hogy nem akarok koffeint inni, ha ekkora para a ledzsalás róla. persze, buliban b... (2014.02.08. 09:16) diéta 2014 - 3. nap
  • b0risz: www.nosalty.hu/recept/spenot-pesto (fészbúkon dobta rám treszáné) én annyival megnehezítettem a do... (2014.02.06. 20:41) diéta 2014 - 2. nap

napi idézet 130.

2009.06.25. 09:29 b0risz

"Amikor szülei eltiltották a számítógépétől, a 13 éves Csaba éjszakákat sírt át. Nem a büntetés miatt volt szomorú, hanem hiányzott neki egy játékbeli karakter. Ha kiejtették előtte a játék nevét, kiszáradt a szája és gyorsabban vert a szíve. A virtuális karakterbe szerelmes ménfőcsanaki fiú most pszichológushoz jár."

kisalfold.hu - Szerelmes vagyok a játék-nénibe!

25 komment

Címkék: napi idezet olyan ketezer dolog

A bejegyzés trackback címe:

https://zahar.blog.hu/api/trackback/id/tr625241131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kavicsq 2009.06.25. 11:48:05

Oldalaim vannak hátra a Gépzongorából :) http://ekultura.hu/olvasnivalo/ajanlok/cikk/2006-07-22/kurt-vonnegut-gepzongora Amúgy megdugnék egy robotot szívesen :D

kolja 2009.06.25. 12:25:25

csak arra vigyázz, ne a ceruzahegyező-robot legyen

Ismeretlen_41918 2009.06.25. 12:33:22

én sci-fit még egyáltalán nem olvastam tőle, pedig sztem 7-8 könyvén túl vagyok. vagy mittomén mi számít sci-finek igazából, sőt még az "ötös számú vágóhíddal is saras vagyok megebédelek és megyek is a könyvtárba. kösz, hogy eszembe juttattad!

kavicsq 2009.06.25. 12:47:54

Jaja, igazából szerintem egyik sem sci-fi, csak annak írják. Az ötös számú a legkevésbé az...

Ismeretlen_41918 2009.06.25. 13:02:19

azt vágom, de mégis csak az az első legfontosabb munkája, mussz elolvassam. indultam is könyvtárazni

Duncan 2009.06.25. 16:18:30

A pszichológusok kurvajól megszedik magukat ezekből a röhejes kamubetegségekből. Mikor itthon Izaurának gyűjtést szerveztek, meg disznót vittek neki a parasztasszonyok, senki nem kiabálta, hogy televíziónézés betegséget szül. Egyszerűen vannak emberek, akik bizonyos impulzusokra érzékenyebben reagálnak másoknál, és tök mindegy, hogy az inger forrása játék vagy egy film. Én is voltam szerelmes filmszereplőbe (vagyis konkrét karakterbe) kiskoromban, és nyilván a szükségesnél 10-szer többször megnéztem a produkciót, amiben rokonszenves volt. Emiatt orvoshoz vinni valakit egyszerűen nevetséges, a saját gyerekét nézi hülyének az ilyen.

Ismeretlen_41918 2009.06.25. 16:37:07

számomra nyilvánvalóan egész egyszerűen a gyerekükkel nem törődés eredménye ez, meg az efféle problémák s mással akarják elvitetni a balhét. könnyebb a géppel/tv-vel neveltetni a kölköt, ahelyett, hogy beszélgetne a család, vagy esténként olvasnának neki, vagy úgy általában foglalkoznának vele. csak azt tudnám mi a fasznak a szülök 80%-ának gyerek azon kívül, hogy "mer' kell". lehet tényleg nem ártana vmi teszt mielőtt ENGEDÉLYEZZÜK valakinek,hogy családot alapítson...

Lara 2009.06.25. 16:53:01

Miért kedves Zahar, veled mennyit foglalkoztak kiskorodban? Szerintem veled sem többet, mint a mostani kiskorúakkal.

Duncan 2009.06.25. 16:56:53

Vicces: pont nemrég hallottam, hogy Svájcban csak az tarthat majd kutyát, aki előtte letesz egy vizsgát, mellyel kvázi igazolja, hogy birtokában van az állat egészséges és humánus neveléséhez szükséges képességeknek (including felelősségtudat). Azzal, hogy a gyermekvállaláshoz gyakorlatilag semmiféle ilyen kritérium nem előírás, az állam az emberélet jelentéktelenségét bizonyítja pusztán, a kutyáéhoz képest. De egyébként én az ilyen "eltiltjuk a számítógéptől" dolgot is nevetségesnek tartom. Miféle megoldás ez? Inkább mutasson egy videót a gyereknek a számítógépen (!) arról, hogy milyen munkafolyamat egy ilyen virtuális nő összeállítása vizuálisan, és hány ember dolgozik a karakter jellemének összeállításán (általában persze férfiak...), ki a valódi női hangja, stb. Valszeg hamarabb megoldaná a gondjaikat, ha ők kommunikálnának a gyerekkel, és nem bérelnek fel rá egy külön embert.

kavicsq 2009.06.25. 17:08:44

Svédországban kötelező az apának fél évet gyesre menni a gyerekével, hogy szokja :) Nyilván nem a szokás miatt, hanem azért, hogy a gyerek ismerje az apját...

Ismeretlen_41918 2009.06.25. 17:09:28

Duncan, igen vmi ilyesmi tesztre, és hozzáállásra gondoltam. a saját kölkömmel kommunikálni kell non-stop, mindent elmagyarázni neki amit lát, mert ő ugye még annyira sem ismeri a világot, mint a "felnőttek" Lara: hát lehet, hogy nem a legjobb arc a muterom, de az biztos, hogy nem voltam magamra hagyva a tévével (mer gép akkor még csak a c-64 volt). sosem tanultunk együtt, de pl mesélt nekünk, meg MINDEN kérdésemre válaszolt, vagy ha ő nem tudta, ajánlott könyvet. persze nem a könyv, meg a mese lényeg, csak az, hogy amíg ez lehetséges a szülő vezesse a kölök kezét, ne pedig idegen robotok a kompúterből. röviden: vállaljon felelősséget azért amit ő hozott létre. kavó, már ez is kurva jó ötlet a svédektől

Lara 2009.06.25. 17:17:25

Igazából nem rád gondoltam konkrétan, csak próbálom összehasonlítani a mai kölyköket, meg a régieket.

Ismeretlen_41918 2009.06.25. 17:59:50

szerintem annyi hasonlóság mindenképp van, hogy nyilván kölöknek lenni a legjobb, (feltéve, hogy az embert nem bántják)

greendoki 2009.06.25. 21:18:35

Ajjajajajajajjajjajajja! nehéz ma büdös kölöknek,meg picsa /ő/szülőnek is lenni!Aki meg egy az 1-ben egymaga hát sok a kérdőjel no meg a baj ..hajjaj Mindent egybe vetve mint gyakorló szülő ebben a kiba...-tt.világban úgy gondolom-érzem a /fasz tudja/-hogy nem nevelni/nagybetűvel/,hanem egyszerűen szeretni kell!!!

Szikla 2009.06.25. 22:29:14

tetszik a csaj nekem is.Melyik játék is ez?..:P

Ismeretlen_41918 2009.06.26. 10:08:33

greendoki, igen, vele lenni, meg szeretni. innen, a kibic pozíciójából nem tűnik olyan bonyolultnak :)

greendoki 2009.06.26. 12:05:20

nem is az annyira,tegnap gyengébb napom volt...... +beszélgetni rengeteget.... Bár ez is bonyolult,mert az én "kocsmabölcsességem"+a világgal v.társadalommal szemben tanusított szürreális magatartásom/ohhhhh/nem biztos,hogy életképpesé teszi a büdös kölköt,de az biztos,hogy legalább Ember lesz nyitott szemmel és fintorgó arccal

saul 2009.06.26. 12:50:59

szerintem egyáltalán nem para ez a jelenség -beleszeretek a játéknénibe- csak kurvára felfújják (a szgépes játék ördög, mert a múltszázadi generációk nem értik). hányszor találkoztunk már a "művész beleszeret saját alkotásába" gondolattal? aki gyerekkorában könyvet olvasva nem érzett szipátiát egy pozitív hősnő iránt, az nyilván szintén hazudik. vagy moziban színésznő iránt. tökéletesen természetes jelenség a fent idézett is, csak éppen modernebb köntösben. de persze az ellenpropaganda céljai szentesítik az arcátlan hazudozást is, nem egyszer láttunk ilyet már. :(

kócosélet 2009.06.26. 14:58:10

Na de szóvalmááár...eljátszottunk kiskorunkba a rubikkockával, meg azt az átok földgömböt forgattam...és semmi káros hatása nem volt rám annak a színes tüskedugdosós játéknak sem...maximum egy-két vággyal lettem gazdagabb...mondjuk mindig kinéztem magamnak a földgömbön egy helyet és rohantam nagyihoz csillogó szemekkel, hogy "nagyi ma ide akarok eljutni"...és a válasz annyi volt, hogy "oda utazunk a képzelet szárnyán ma ahová akarod"...s mesélt sok szépet más kultúrákról, más földrészekről...Viszont kimaradt az életemből a sikítva üvöltök anyámmal, hogy márpedig a Roxfort varázslóképzőbe akarok járni!!!!-rész...illúzióromboló miként ölik meg a lurkók képzelőerejét...és a legrosszabb, hogy ezek a csudijátékok is csak pszichedelikus álomképei nyomorult felnőttársunknak...hisz nem 8évesek írják. Greendoki én kedves greendokim...én olyan anya akarok lenni, mint te! jaaa és semmi gáz nincs a kölköddel:)lehet a szeretet még mindig a legtisztább tanácsadó?

Ismeretlen_41918 2009.06.26. 15:21:35

jah, pl emlékszem amikor vekerdi tamás a nők lapja pszichológusa egy cikkében ártalmasnak minősítette a szerepjátékot (rpg), mert kurvára nem vágta miről van szó. azóta is hány olyan dologról gondolhatták a szülők, hogy jól tudja az a szarrágó, közben meg rá sem szarik, aztán mégis mérvadó. csak azt akarom ismét mondani ezzel, hogy veszélyes dolog ez az 'inkább hiszek a pszichológusnak, mint törődjek magam a kölökkel' effekt

kócosélet 2009.06.26. 16:24:33

Mindig olyan emberek szava a mérvadó, akiknek kipárolgásuk nincs az egészről...sosem értettem aki valamit nem ért miért alkot arról a dologról véleményt? Én sem írok egy újságba az agysebészet rejtelmeiről, mert gőzöm sincs róla...de fogadjuk el (vagy ne) ilyen a világ...aki nem tudja, az szórja az igét...szép péntek estét...olyan borozós gondolkodósat, vagy ütcsikézős pörgőset, vagy mittudomén mááár...

med 2009.06.26. 20:51:24

zahar: 'lehet tényleg nem ártana vmi teszt mielőtt ENGEDÉLYEZZÜK valakinek,hogy családot alapítson...' liberális!!!

Ismeretlen_41918 2009.06.27. 00:29:46

nyilván durva túlzás, és nyilván csak elmerengtem :) egyébként meg mint ahogy nem minden fekete, vagy fehér, én sem lehetek teljesen beskatulyázható hundert procent egy izmusba. nem vagyok robot :) valójában meg egyszerűen csak nagyon szarul fogalmaztam. de szerintem az lenne a korrekt (ezt értettem nagyon rosszul fogalmazva 'engedélyezzük' alatt), ha azt csinál mindenki magával amit akar, szül, amennyit akar, de például csak akkor lenne jogosult szociális juttatásokra, ha bizonyos feltételeket vállal a gyermekkel. nem csak, hogy mittomén legalább az egyik szülőnek van munkája, vagy vmi bevétele, de mindketten elvégeznek egy tanfolyamot amely a gyermek neveléséhez szükséges, és ebből persze sikeres vizsgát is tesznek. ekkor kaphat gyes-t, cspótlékot minden szart. ha nem tud megfelelni a szükséges minimumnak, akkor saját sarára persze nyugodtan szülhet, de ne várjon semmit. ez lehet elgondolkoztatná kicsit a jövőbeli szülőket, hogy vmit tenni is kell majd azzal a poronttyal, nem elég, ha kutya neveli fel. sztem nem csak a cspótlékért, nevelési segélyért, rokkantsági ellátásért tenyésztett, majd gyakorlatilag rablógyilkossá fejlesztett lények nem jönnének létre, de talán az egyébként tisztességes szándékú szülők is tudatosabban nevelhetnék gyermekeiket.

Duncan 2009.06.27. 10:35:05

"ha nem tud megfelelni a szükséges minimumnak, akkor saját sarára persze nyugodtan szülhet, de ne várjon semmit. " Nem, NEM szülhet. Vagyis szülhet, csak el kell venni tőle abban a minutumban a porontyot. A gyerek egy EMBER, így nyilvánvalóan nem lehet annyival elintézni ezt a kérdést, hogy a szar szülő ne kapjon utána semmilyen juttatást, tehát jól beszopta, hehehe. Mert ez nem pusztán egy a szülőt érintő motivációs kérdés. Azt kell felfognia mindenkinek, hogy a gyerekvállalás kizárólag addig az anyának és az apának a magánügye, amíg a gyermek egészséges fejlődéséhez és boldog életéhez szükséges minimális feltételeket teljesíteni tudják. Meggyőződésem, hogy minden ellenkező esetben az államnak haladéktalanul közbe kell avatkoznia azon az alapon, hogy a gyermek "élethez és emberi méltósághoz való" alkotmányos alapjogát garantálni tudja az ezt megteremteni hivatott, de arra képtelen szülők ellenében. Az államnak ilyen esetekben ugyanúgy közbe kellene avatkoznia a gyermek megmentése érdekében, mint egy haldokló esetében, akit meg kíván kímélni a haláltól. Komolyan mondom, szó szerint romantikusnak találom az alkotmányjog azon részét, mely szerint az államunk azzal, hogy állampolgárságot ruházott ránk, automatikusan kötelezte magát minden alapvető jogunk a lehető legmagasabb szintű, megkérdőjelezhetetlen erejű, törvényi garantálására. Hogy például amikor eutanáziával akarod elpusztítani magad, az állam kirendel melléd x számú orvost, akiknek x napon keresztül újra meg újra bizonyítaniuk kell felé, hogy téged a tudomány állása szerint képtelenség megmenteni, és rövidesen mindenképpen elhunysz. Mindezt -- ismétlem -- az állam felé kell bizonyítaniuk, amely máskülönben NEM HAJLANDÓ LEMONDANI A TE ÉLETED VÉDELMÉRŐL, akár saját magad ellenében is. (Forest Gump szindróma, ahol ugye a főhős a hadnagyot annak akarata ellenére mentette meg, aztán 10 év kurvaanyázás után mégiscsak megköszönte neki a csávó) Kérdem én: hogyan és miként megengedhető ennek tükrében az, amit a cigány szülők országszerte a saját gyerekükkel tesznek? Hogy nyomorba, mocsokba, a lehető legundorítóbb, legszarabb életbe taszítják őket? EL KELL VENNI A GYEREKEKET az arra alkalmatlan családoktól. Ennyi.

Ismeretlen_41918 2009.06.27. 13:28:28

ebben egyet tudnék érteni, ha nem lenne benne ott a rohadt paráztató korrupció, meg emberi butaság/tévedés paráztató lehetősége, ami benne van. ki dönti el, milyen normák alapján, hogy kit miért kívánnak megszülni? mert nem elég az anyagi lehetőségek mérlegelése. van ahova szegénységbe születik a gyerek, de normálisan fel tud nőni, mert szeretik (mint pl, ahogy te is, meg én is keletkeztünk anno), meg van ahol csak a pénz miatt szülik. ki lesz aki ezt megkülönbözteti? ki vállalja a felelősséget azért, hogy ne a szerető szülőktől vegye el a gyerekvállalás lehetőségét, hanem a gonoszoktól? egyáltalán milyen módszerrel? kötelező fogamzásgátlás? állami intézetbe rakás? elég fasiszta megoldás mindkettő, így 'papíron' legalábbis.
süti beállítások módosítása