Friss topikok

  • A Román: kircsi lista, saját gyűjtés? (2015.09.21. 14:30) antitüntetőknek válasz
  • borisz: @kavicsq: na, így már legalább valós indokom is van arra, hogy miért toltam át estére :) kösz az ... (2014.02.22. 19:12) diéta 2014 - 14. nap
  • b0risz: @koljano1: természetesen a meló miatt kellett, magamtól még húztam volna :) (2014.02.18. 20:19) diéta 2014 - 11. nap
  • b0risz: most azt mondom, hogy nem akarok koffeint inni, ha ekkora para a ledzsalás róla. persze, buliban b... (2014.02.08. 09:16) diéta 2014 - 3. nap
  • b0risz: www.nosalty.hu/recept/spenot-pesto (fészbúkon dobta rám treszáné) én annyival megnehezítettem a do... (2014.02.06. 20:41) diéta 2014 - 2. nap

rasszista államigazgatás, vagy mik ezek

2009.06.16. 09:41 b0risz

"A rasszizmus olyan gondolkodásmódot jelent, amely az emberek külsejében megfigyelhető eltéréseket kiemeli, ezekhez morális, társadalmi és politikai különbségeket rendel hozzá, és az így létrehozott csoportok között – feltételezett tulajdonságaik vagy értékeik alapján – hierarchiát állít fel"

definíció - wikipedia

hogyhogy megteheti a vpop, vagy a tűzoltóság*, hogy valakit azért nem alkalmaz, mert tetoválásai vannak?
barátaim, ez frankón nyílt színi rasszizmus, akár azt is bevállalhatnák ezek után, hogy arcba mondják: 'te büdös tetóvát geci húzzá innen'! miben más ez a megkülönböztetés, mint a cigányozás, niggerzés, hm? persze nem is kell, hogy arcon, kézen, vagy bármi egyéb jól látható helyen legyen az a varrat, az inggel eltakarható bőrfelületek is kizáró oknak minősülnek ezeknél a geciknél. (persze nem az egyes tűzoltók, vagy a fináncok a gecik, a szervezetük fasiszta főnökei azok)
kurvára mérges vagyok...


*=eddig ezekről tudom biztos forrásból, hogy élnek ezzel a gyakorlattal, de ha vki tud más szervezetet is jelezze, plíz!

 

11 komment

Címkék: politik ezt a szart

A bejegyzés trackback címe:

https://zahar.blog.hu/api/trackback/id/tr845241126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gusstein 2009.06.16. 10:22:53

Mondjuk ortodox pópa se nagyon lehetsz, de még lehet, hogy protestáns diakonissza se lehetnél.... Különben is....belevertél egy halom energiát a rockstar surfaceba, minek oltanál te tüzet kötelékben. A tetkó az meg még tök racionális kifogás...engem egyszer azért tanácsoltak el, mert nincs igaz hitem...

Ismeretlen_41918 2009.06.16. 10:50:22

:) sem tűzoltónak, sem másnak nem én jelentkeztem, az állam lesz az utolsó, aminek dolgozni fogok. egyházi méltóságra meg nem vágyom :)

saul 2009.06.16. 12:03:19

teljesen jogos észrevétel szerintem.

Duncan 2009.06.16. 13:03:55

Roba! Az idézett definíció hiányos. A rasszizmus FAJI alapú előítéletet jelent, semmi köze a tattóhoz. Ha amiatt nem vesznek fel, akkor egyéb személyiségi jogaidat sérthetik (nem vagyok jogász persze), de attól még semmiképpen nem rasszisták.

kolja 2009.06.16. 13:12:27

Duncannak igaza van! Ez szerintem inkabb diszkriminacio. Magancegeknel is vannak ilyen baromsagok. De pl nem kurvara mindegy,hogy mennyire vagy szetvarrva, ha egyszer eloltod a tuzet???? kicsit mas: 1-2 eve toroltek el a magassagi korlatozast az itteni rendorsegnel,mert valaki pert inditott diszkriminacio miatt.

kolja 2009.06.16. 13:18:03

Egyebkent a tetovalas meg nem is balesetveszelyes, mint mondjuk fulbevalo,gyuru,pirszing. Egy helyi gyorskajaldaban nem kell ugyan kivenni a pirszinget, de ha lathato helyen van(kez fej), akkor sebtapasszal kell lefedni, kerdeztem az egyik magyart, hogy miert. Az indok: nehogy beleessen valakinek a kajajaba, es gaz legyen belole, vagy per.

saul 2009.06.16. 14:11:28

nyilván a rasszizmus szó a nevében foglalja a faji (rassz) alapú megkülönböztetést. ez azonban nem teszi előítéletesebbé, mint egyéb, bármilyen testi jellegzetesség alapján való (hátrányos) megkülönböztetés.

Ismeretlen_41918 2009.06.16. 14:33:21

jah, azért gondoltam, hogy ezt a legegyszerűbb rasszizmusnak titulálnom, mert egyszerűen a külső jegyeid alapján ér hátrányos megkülönböztetés. mondjuk sztem a magassági (alacsonysági pontosabban) korlát még akár érthető is bizonyos pozíciókban, ha másért nem hát a tekintély megszerzésének könnyebbsége miatt, de az egyenruha viselése során úgyis láthatatlanná váló jellegzetesség elutasítása szimpla fasizmus. nagyjából mintha a testszőr megléte, vagy nem megléte lenne mondjuk a kizáró ok... szóval én ez esetben maradok a _tágan_ értelmezett rasszizmus értelmezésénél (lásd fentebb)

Duncan 2009.06.16. 14:47:53

De értsd meg, hogy ez semmilyen értelemben nem rasszizmus. :-) Ez olyan, mintha minden halálos betegségre azt mondanád, hogy rák. A rasszizmus az, mikor a rasszod alapján automatikusan feltételeznek rólad negatív tulajdonságokat, és emiatt például nem vesznek fel valahová, vagy nem engednek be egy szórakozóhelyre. Ezt az alkotmányjog az emberi méltósághoz való alapjogodból eredezteti, ami ugye univerzális jog, "lényeges tartalmában nem korlátozható". Elvileg ugyanebből fakad, hogy semmilyen tulajdonságod miatt nem különböztethetnek meg hátrányosan a munkahely betöltésében, ami a munka elvégzésére vonatkozóan hátrányos következményekkel nem jár. Mert az sérti a méltóságodat. De attól még nem rasszizmus, és nem is tágan értelmezett rasszizmus. :-)

Ismeretlen_41918 2009.06.16. 15:17:07

de, nekem aaaaz, bibibibííí :-P

saul 2009.06.16. 16:49:34

Beszoptad, Duncan.... :D
süti beállítások módosítása