Friss topikok

  • A Román: kircsi lista, saját gyűjtés? (2015.09.21. 14:30) antitüntetőknek válasz
  • borisz: @kavicsq: na, így már legalább valós indokom is van arra, hogy miért toltam át estére :) kösz az ... (2014.02.22. 19:12) diéta 2014 - 14. nap
  • b0risz: @koljano1: természetesen a meló miatt kellett, magamtól még húztam volna :) (2014.02.18. 20:19) diéta 2014 - 11. nap
  • b0risz: most azt mondom, hogy nem akarok koffeint inni, ha ekkora para a ledzsalás róla. persze, buliban b... (2014.02.08. 09:16) diéta 2014 - 3. nap
  • b0risz: www.nosalty.hu/recept/spenot-pesto (fészbúkon dobta rám treszáné) én annyival megnehezítettem a do... (2014.02.06. 20:41) diéta 2014 - 2. nap

sztrájk

2010.01.13. 10:13 b0risz

nekem igazából nem akkora szopi ez a bkv-sztrájk dolog, mivel a munkahelyemen lakom, így nem kell melóba járnom, meg onnan haza, de tegnap benn voltam a faluban, és elmondhatom, hogy kurva nagy szívás ebben a hidegben várni a fakin bármit. mondjuk várás helyett én inkább sétáltam, de attól sem lett jobb kedvem, mert tényleg hideg volt.

viszont azt nem tudom mennyire kóser dolog ez a sztrájk. itthon gyakorlatilag csak az állami közlekedési cégek akkorák, hogy dolgozóik szakszervetekbe tömörülve egyáltalán félelmetes tömegnek számítsanak, emiatt mindenki, aki máshol dolgozik esélytelen a hasonló érdekérvényesítésre. ott van egyrészt, hogy faja, hogy vannak, akik hajlandók megpróbálni kiharcolni az érdekeiket, de ezenkívül csak szarságot tudok erről az egész témáról felhozni.
ezek közül most csak a számomra legparábbat említem: a békávés, -meg sokszor a madefakin mávos- népek gyakorlatilag a többiek adóforintjaiból kapott fizujukat szeretnék növelni, úgy, hogy közben kizárólag azokkal basznak ki, akik nekik e pénzeket összehordják.
és ez biztos nem jó, főleg ilyen baszomány hidegben nem.

36 komment

Címkék: big szitilalyf

A bejegyzés trackback címe:

https://zahar.blog.hu/api/trackback/id/tr905241253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ki 2010.01.13. 10:54:44

Én azt mondom, hogy itthon sztrájkolni is meg kell tanulni. Angliában 2002-ben 50 ezer tűzoltó sztrájkolt 3 napig. Egyik tűzoltó sem mozdult meg, a helyüket a katonaság vette át (18 ezer katona). A parlament arról papolt, hogy most hogyan fogják így megvédeni az iraki népet a sok csúnya terroristától. 2007 októberében a német vasutasok sztrájkolta, megint csak úgy, ahogyan itt nem szokás: se tehervonat, se személyvonat (és az s-bahn se) ment sehová. Szó sem volt elégséges szolgáltatásról, és arról sem, hogy vállalkozókkal oldották volna meg a cserét. Itthon inkább az a baj, hogy a többi munkavállalónak nincs ekkora erejű szakszervezete és nem az, hogy nekik van. Egyébként vicces, hogy az oktatja ki a szakszervezeti vezetőket, aki néhány hónappal korábban százmilliókat jutattott ki, meg az is hogy tegnap megint előzetesbe került egy bkv alvezér. Biztosan az is benne van a pakliban, hogy a szakszervezet olyenkorra időzítette a sztrájkját, amikor hangos a sajtó a bkv-s botrányokról, de az is elgondolkodtató, hogyha van pénz 100 milkás végkielégítésekre, akkor miért 30 éves buszokkal rohangálunk mi is, meg a buszvezetők is.

czr 2010.01.13. 11:11:09

igen, meg kell tanulni és sok mást is. ...de ugye ha manapság mindenki sztrájkolna a vélt, vagy valós sérelmek, igazságtalanságok, "kevésafizum!mijé?" miatt akkor, kivétel nélkül(nyilván a társadalom felett álló (cég)vezírek, és a társadalmon kívül álló cigók nem) mindenki az utcán sörözhetne a sünökkel karöltve. nem azt mondom, hogy nem jogos a dolog, de nemtom hozhat e bármiféle pozitív eredményt. FEJEKET KÖLLENE VÁGNI VAZZ'!!! ...uhh...dolgozom én is, asszem ez érzékelhető :)

saul 2010.01.13. 12:48:56

Tényleg kérdéses hogy miért basznak ki a munkaadóikkal (lakosság) azért hogy a munkaadóikat szállítsák tovább a munkaadóik több pénzén. Részlegesen tartozik ide, főleg az eljárás ténye lehet iránymutató általában: szerbiában kitalálták hogy bármilyen perbe fogott bűnöző automatikusan kap egy vagyonosodási vizsgálatot is, és ha nem tudja bizonyítani, hogy legálisan jutott hozzá, elkobozzák a gecibe. Már tényleg csak magyarba lehet bármilyen szemétséget megúszni? :s

kavicsq 2010.01.13. 13:11:38

Azért árnyaljuk már ezt a dolgot. A közszolgálat valóban a mi pénzünkből megy, de attól azt még lehet valóban szarul csinálni és ha ez ellen fellép valaki, akkor ne hurrogjuk már le. Szóval az, hogy a BKV sztrájkol, az alapból nem feltétlen rossz dolog. Az már inkább szar az egészben, hogy nyilvánvalóan a magas vezetői kifizetések miatt kezdtek lázongani, csak nem az a céljuk, hogy ne nyúljanak a vezetők, hanem az, hogy ők is nyúlhassanak. Nem az a gondjuk, hogy az állam adjon nekik több pénzt a költségvetésből, hanem az, hogy a vezetői díjakat csökkentsék és ebből kapjanak ők is. Ez egy belső probléma, nem közérdekű, így pedig ez nem igényelne sztrájkot. Ha azért sztárjkolnának, hogy újítsák fel a gépparkot, akkor üdvözölném örömmel. Így várhatják, így csak anyázok velük.

ki 2010.01.13. 13:36:52

Azért IS sztrájkolnak, hogy újítsák fel a gépparkot, és azért IS, hogy a munkakörülményeiken javítsanak (ami nem kizárólag a magasabb fizetést jelenti, hanem mondjuk azt is hogy fűtsenek az irodában, vagy legyen olyan szék aminek még van háttámlája), illetve azért IS, hogy legyen alkatrész a járművekhez, illetve azért IS, hogy vegyenek itthon gyártott buszokat 40 millióért ahelyett , hogy felújítják a 30 éveseket 35 milkáért, illetve azt IS tartalmazza a javaslatuk, hogy hogyan lehetne cirka 700 milliót megspórolni a cégen belül. Ez a sztrájk nem csak a fizetésről szól, még ha a fősodorból csak ez jön le. Ezért is csatlakozott hozzájuk például a pedagógusok szakszervezete. A vezetői stiklik napvilágra jutása inkább az a bizonyos utolsó csepp volt. Azt mindenesetre már sikerült elérni a sztrájkkal, hogy a BKV rendelt egy valag buszalkatrészt, amit eddig nem tett meg.

czr 2010.01.13. 14:31:17

ki! teljesen jogos dolgokat említesz, vita nincs, de hányan mehetnének ki az utcára, hogy jobb munkakörülményeket akarnak? mindenki! a sorolt fejlesztéseknek pedig, úgymond "belső kényszerből" kellene fakadnia, ergo ne legyenmá' sztrájktéma.mert; ha a "rablókapitalizmus" nem csak abban merülne ki a BKV berkein belül, hogy lázítóan magas pénzeket szakítanak le egyesek, hanem mint minden élni akaró cég, SZOLGÁLTATÁST NYÚJT, okosan spórol, stb. akkor magától értendő lenne az a sok IS is...

Duncan 2010.01.13. 14:50:07

Ez a dolog egyszerűen úgy néz ki, hogy bizonyos területeken (a közfeladatot ellátó, és főleg nagyméretű állományt foglalkoztató vállalatoknál) nagyobb a sztrájkpotenciál, mert ha ők leállnak, leáll a város. Egyrészt ez igazságtalan, mert ugye lehet mondani, hogy bezzeg én nem mehetek sztrájkolni, és ha nem tetszik a fizetése, akkor válasszon más szakmát. Másrészt ők is mondhatják, hogy te menj el buszvezetőnek, ha irigyled tőlük a jogukat a sztrájkhoz. Az tényleg igaz, hogy demokráciákban az ilyen nagy sztrájkok (sajna vagy nem sajna) komoly történelemmel bírnak és hát semmiképpen nem tekinthetőek kimondottan antidemokratikus intézménynek. De ha már itt tartunk: annál, hogy a BKV-sok elmennek sztrájkolni (a 250-270 ezres nettofizetések ellenére) ellenszenvesebb, mikor a kurva MÁV-osok minden egyes rohadt lehetőséget megragadva, ha kell, ha nem "csatlakoznak" és azzal a patkány Gaskóval az élen kiterjesztik a munkabeszüntetést, függetlenül attól, hogy van-e miért sírniuk -- nyilvánvalóan politikai okokból. Na ez a gáz. Ilyen erővel TÉNYLEG elmehetnénk mindannyian sztrájkolni, mondván, hogy valaki másnak most kurvaszar és ez minket bánt. Gaskó te féreg. http://www.origo.hu/i/0711/20071126gaskoistv10.jpg

kkpp 2010.01.13. 15:08:13

(Az, hogy "ki" mávos v bkv-s az tuti, de legalább a muterja lehúzott egy harmincast vmelyiknél.) Akkor szóljon belőlem a tájékozatlan szakadárPEDAGÓGUS: Tehát az rendben van, h én azért nem tok keresni a héten (a tavalyihoz képest az inflációval + egyéb terhekkel kevesebbet), mert másnak nem elég a tavalyihoz képest a havi plusz nettó 20.000 HUF fizetésemelés. Nekem ki a qrva anyja fogja kifizetni az elkopott széktámlámat illetve a fűtésszámlámat, ha eljut egyáltalán majd egyszer hozzám a megélhetésem forrása (a tanítvány), akire fűtenem meg széktámláznom kell, mert ugye bízom benne, h vmi fasszopó buszos/villamos/trolis/metrós köcsög elhozza ide ha már kifizette a bérletet. (Ha nem lenne egyértelmű magántanár vok)Amúgy meg nézzük már meg ezeket a béreket. Nem írom ide mennyit keres egy tanár, nem írom ide mennyit keres egy orvos, de azt leírhatom, h diplomával, egész nap, folyamatosan két különböző idegennyelven való kommunikációért Budapesten kínálnak 100.000 nettót, (ennek a 20%-át kapnák a faxszopók sima emelésnek). Úgyhogy vagy befogja a pofáját az összes faxszopó, és hagyja h a többiek megéljenek rosszabbul, mint ők, v tényleg ki kell menni az utcára egy macsétával és a lefejezett vezetők mellé kell hányni ezeknek a parazitáknak a hitvány hulláját. Üdvözlöm az összes MÁV alkalmazásban, ingyen diplomázó, többszázezernettósfizetésű, közös ismerőseinket.

Duncan 2010.01.13. 15:12:50

Ingyen diplomázó??? Ne bassz...

czr 2010.01.13. 15:38:14

Igen, Duncan. Sajnos kápének igaza van...és mennyi mindent nem tudunk! (ezekre mertem mondani a LEFEJEZÉST basszákmeg)

b 2010.01.13. 15:39:25

jancsi:ne irigykedj baszod, az nem egésséges! nyomjátok itt a demagóg szövegeket... "ki" kivétel:)

ki 2010.01.13. 15:47:19

A Munka Törvénykönyvének rendelkezésével összhangban minden munkavállalónak joga és lehetőségete van otthon maradni, tekintettel arra, hogy a sztrájk elháríthatatlan oknak minősül, azonban ebben az esetben erre a napra nem jár fizetés. Se nem vagyok mávos, se nem vagyok békávés, sem a muterom, sem a faterom, sem egyéb hozzátartozóm nem húzott le egyetlen évet sem egyiknél. (névfeloldásért kukkants az emilcímemre a nevem alatt) czr: Igen, belső kényszerből kellene fakadnia, de sajnos nem fakad. A nagy (és kicsi) állami vállalatok menedzsmentjének megválasztása abban merül ki, hogy hova tudjuk benyomni a havert. Nem azért rossz gazda az állam, mert csak, hanem azért mert faszkalapokat ültetnek oda. Van a franciáknál, németeknél, angoloknál jónéhány állami vállalat ami jól működik, mert nem úgy mennek a kinevezések, mint nálunk. Most egyébként hirtelen sok szoci melós talál új állást ilyen helyeken. kpjancsi+czr: Bezony, machete kéne, meg bomba, de megtenné néhány pofon is, hogy tudják hol a helyük. Nincs kontroll, anélkül meg persze, hogy azt csinálnak, amit akarnak. Egyszer volt egy kezdemény, azóta vagyok (többedmagammal) csőcselék.

ki · http://www.kothenczistvan.hu 2010.01.13. 15:48:26

kpjancsi: na most sikerült a névfeloldás... :)

czr 2010.01.13. 16:43:32

b: nincs demagóg szöveg. akit meg pont érint, súrol a téma tanulja meg mikor kell csendben maradni... sajnos (nem sajnos?) nem mi fogjuk megoldani ezt a problémát (sem). de had fájhasson már, hogy ott fent nem kellett változtatnia, alkalmazkodnia az élethez senkinek, az elmúlt 21évben...

czr 2010.01.13. 16:45:10

nem sikerült a névfeloldás...hacsak nem a Hiba vagy :)

ki 2010.01.13. 17:03:19

Nem kell, hogy működjön, merthogy nincs ez a domain regelve, csak az infó miatt tettem ki. Kiírni mán mégse akartam... :)

czr 2010.01.13. 17:42:00

ki(ncs) ami nincs...zsír!

b 2010.01.13. 17:48:24

távközlés területén dolgozom, nem igazán súrol , még ha szeretnék is, nem tudnék sztrájkolni, lehetne, de nem befolyásolna semmit... ha meg fáj, akkor pont azért nem kellene egy kalap alá venni mindenkit

czr 2010.01.13. 18:01:12

adjatok munkát a fizetésemért! nem is értem, hogy miért kéne/lehetne sztrájkolni. csak furcsa, h pont te mondod a demagógiát.

kpjancsi 2010.01.13. 21:59:45

b: Te irigyelsz olyat, akit máshol szégyenletes példaként mutatsz? Ha irigykednék megdugnám a barátnőjüket, nem az anyjukat szidnám. !!! Go CZR !!!

Ismeretlen_41918 2010.01.13. 22:03:12

szar az egész, na :)

Ismeretlen_41918 2010.01.13. 22:06:33

egyébként ez a fent már említett közös ismerősünk sorsa kapcsán én már elgondolkodtam azon nem egyszer, hogy annyi sok-sok nettóért meg extráért szemben az annyira kevés munkával, én vállalnám-e ezt. mármint a világ lehúzását adóforintokból. szerintem nem, de tudja a faszom. mondjuk szerintem sokszor szégyelli ő is magát emiatt :)

kpjancsi 2010.01.13. 22:28:36

Duncan: Az a repülőjegy tényleg 1999 HUF-ba kerül, amelyikkel illeték és egyéb címen ki kell fizetned 47500 HUF-ot? (Vagy csak az a repülőjegy kerül 1999 HUF-ba, amelyikkel egyéb terhek a "szerencsés" körülmények miatt nem járnak?)

czr 2010.01.13. 22:40:17

asszem itt senki sem személyeskedik, irigykedik csak hát pont naprakészen, elsőkézből tudunk példá(ka)t mondani, és tudjuk jól, h a rendszerrel van a baj, nem a kovácspistával. azonban, ne vegyük már uszításnak az állásfoglalást, ami ebben az esetben talán helyénvalóbb.

b 2010.01.14. 08:58:19

kápé: nem irigykedem, nem írtam olyat... borisz: az a sok-sok nettó kpv lehet most nézem, hogy 250 nettót írt duncan a bkv dolgozóknak, ez túlzás, 150k körül kapnak átlagban. aztán erre jönnek a pótlékok így felmehet 200k-ra is. nem olyan sok az ha azt nézzük, hogy sok ember épségéért felelnek vezetés közben ilyen körülmények között

Duncan 2010.01.14. 09:26:31

250 bruttót akartam írni. Asszem úgy valahogy van az átlag a BKV-nál.

Ismeretlen_41918 2010.01.14. 09:36:28

igen b, rá gondoltam :) cserébe sztem a 250 bruttó nem vmi sok, sztem eleve 200 nettónak kellene lennie a minimálbérnek, hogy normálisan működő kapitalizmust* tarthassunk fenn. azért röhej, hogy én most eleve nevetséges 120-at keresek, de ez euróban 444 egység basszameg. *= értsd: nem csak a létfenntartáshoz szükséges minimum termékeket szerzed be, hanem szolgáltatásokat és árukat fogyasztasz, hogy másoknak is legyen bevétele

b 2010.01.14. 09:59:43

jaja, ha belegondolok abba, hogy még a múlt évezredben /97-00 nyarai/ svédben mint balkán gyermeke ott dolgoztam a gyárban és 250-300k vittem haza... sírni tudnék...

b 2010.01.14. 10:00:57

náluk ez 10 éve minimálbérnek felelhetett meg kábé

Ismeretlen_41918 2010.01.14. 11:23:48

vannak ilyen emilben terjedő népi kezdeményezések is má': "Szia! Csütörtökön felvirrad a BKV sztrájk harmadik napja, harmadik napja fogunk fagyoskodni a megállókban, állni a dugóban, gyalogolni órákig a szmogban és nézünk majd mindenkire igen morcosan. Ez egy jó alkalom arra, hogy megmutassa Budapest, mennyire képes segíteni önmagán, mennyire vagyunk képesek egy kicsit rendesek, részvettel lenni egymással. Csütörtökön vegyél fel az autódba gyalogosokat, és stoppolj bátran, ha buszra várnál. A BKV-pótló Mozgalom 3 szabálya az autósoknak: 1. Írd fel nagy filcel egy A4-es lapra melyik városrészbe mész. 2. Tedd jobboldalt előre a szélvédő alá. 3. Ne kérj pénzt a fuvarért. A BKV-pótló Mozgalom 3 szabálya a gyalogosoknak: 1. Csak azt az autót intsd le, ami a te irányodba megy. 2. Csak akkor beszélgess, ha a sofőr is beszélgetni akar. 3. Kedves dolog, ha van nálad 100 Ft megköszönni a fuvart. Buszmegálló az alapértelmezett találkozópont, a KRESZ szabályait azért ne felejtsd el teljesen! Ahhoz, hogy működjön a rendszer, el kell juttatnunk a lehető legtöbb emberhez. Küldd tovább ezt a levelet a budapesti ismerőseidnek! Autosok,gyalogosok,biciglisek, egyutt tobbre megyunk, mint egyenkent. Koszonom Ago Dani Facebookon: http://www.facebook.com/bkvpotlo Blog: bkvpotlo.blog.hu BKV-pótló: Helyette jár"

Duncan 2010.01.14. 11:54:25

Ez kurvajó, kár, hogy 0 ember fogja a gyakorlatban is tenni. Meg már látom a megállóba érkező autóhoz tolakodó, egymást taposó parasztokat is.

b 2010.01.14. 12:22:07

ez aranyos:D ne legyél ilyen negatív Duncan:) ezért holnap én a kisbusszal fogok bejönni dolgozni!

czr 2010.01.14. 13:08:26

b! hatalmas tandem-biciklire gondolsz?:P

b 2010.01.14. 13:25:49

czr, lol csak a c-éket nem szabad felvennem ott a nyóckerben, mert tuti rákontráznának, soha nem érnék be..

kavicsq 2010.01.14. 14:27:01

Én tavaly felvettem stopost, bár nem is stopolt, csak a buszmegállóban állt. Idén a csajommal mentünk melóba, egy buszmegállóban megkérdeztünk három különálló embert, de mindért jöttek. Szóval nincs nagy tömeg a buszmegállóba, mert tudják, hogy nem jár a busz, nem állnak be várakozni az emberek... Az egészhez: a külföldi állami vállalatokat (pl. német posta-DHL-T-mobile csoport) talán azért lehet sikeres, mert nem pártkatona ücsörög ott, hanem egy szakmai zseni.
süti beállítások módosítása