Friss topikok

  • A Román: kircsi lista, saját gyűjtés? (2015.09.21. 14:30) antitüntetőknek válasz
  • borisz: @kavicsq: na, így már legalább valós indokom is van arra, hogy miért toltam át estére :) kösz az ... (2014.02.22. 19:12) diéta 2014 - 14. nap
  • b0risz: @koljano1: természetesen a meló miatt kellett, magamtól még húztam volna :) (2014.02.18. 20:19) diéta 2014 - 11. nap
  • b0risz: most azt mondom, hogy nem akarok koffeint inni, ha ekkora para a ledzsalás róla. persze, buliban b... (2014.02.08. 09:16) diéta 2014 - 3. nap
  • b0risz: www.nosalty.hu/recept/spenot-pesto (fészbúkon dobta rám treszáné) én annyival megnehezítettem a do... (2014.02.06. 20:41) diéta 2014 - 2. nap

kedves világ! mit tegyek, ha rossz?

2014.03.23. 12:34 b0risz

14+ éve dolgozom grafikusként, pontosan tudom, hogy nem minden munka sikerül jól. benne van az óradíjunkban, az árainkban is, hogy a megrendelő sokszor nem elégedett elsőre, néha még az előre megbeszélt n-edik változat elkészítése után sem. nem ritka, hogy ilyenkor valaki bukik: vagy én, mert az óradíjamon felül dolgozhatok még neki, esetleg mert nem kértem előleget, és elállok a munkától, vagy ő kénytelen búcsút mondani az előlegnek, ha mégsem kéri, amit készítettem. minden szereplőnek kényelmetlen kicsit, mégis tiszta ez a helyzet: nem kell a munkád, nincs pénz.

de mi van akkor, amikor nem ennyire tiszta szituáció? mi van akkor, amikor úgy vagyok kénytelen fizetni valamiért, hogy nem, hogy elégedett nem vagyok, de konkrétan át lettem baszva?

az ok, ami miatt ezen elgondolkodtam, hogy ma az életunt, faszparaszt fodrász* nem úgy nyírta le a hajam, ahogy akartam. főleg nem úgy ahogy kértem. elmondtam, hogy körbe a rövid részt vágja le géppel rövidre, hátul legyen fokozatosan vágva, úgy, hogy alul tök rövid, felfelé hosszabbodjon. nem kérdezett, hozzálátott. rövid látó vagyok, ilyenkor szemüveg nincs rajtam, csak akkor látom, hogy mi történik a fejemmel, amikor kicsivel a vége előtt megállnak, hogy vegyem szemügyre a művet. a lényeg, hogy nem úgy lett, hogy kértem: ahol meg akartam hagyni, ott levágta, ahol meg rövid kellett volna, ott meghagyta. a vége pont az lett, amit a legkevésbé sem akartam, ráadásul, amit otthon is le tudtam volna magamnak vágni ingyen. persze annyira nem szar, szerencsés fejem van, szinte minden jól áll ;) de nem ezt akartam.

 

de valójában nem is magában ez az egy eset ilyen bosszantó, hanem épp az, hogy ez egy naponta felmerülő, bosszantó jelenség. a világ kezdete óta rajtunk ül e régóta kezeletlen probléma, és még mindig kitartóan bűzölög a kapitalizmus testén ez az üszkösödő, mocskos seb.
hányszor jártunk már úgy mind, hogy nem tehettünk semmit, fizetnünk kellett, pedig

  • rossz filmet néztünk meg, az ellenkezőjét annak, mit a trailer ígért
  • hányadék volt a kaja az étteremben, 
  • elképesztő kamu haknit kaptunk egy koncerten, 
  • a fotós szar képeket készített egy megismételhetetlen eseményről,
  • az egyetlen elérhető szállodai szoba nagyon nem olyan, mint amilyennek ígérték/leírták
  • a máv nem akkor nem annyi idő alatt és nem oda visz, ami nekünk

és ez csak pár eset, ami hirtelen beugrott...

vajon mi erre a megoldás? mi? kérlek világ, áruld el, mit lehet ilyenkor tenni?!

  1. ne fizessek? moziban, színházban, koncerten, ez nem opció, mert ott előre kell tejelni. (tényleg miért? gyanús, hogy eleve tudják, hogy szar lesz nekem, azért van így.)
  2. fizessek, de szóljak be?
  3. fizessek, de írjak a vendégkönyvbe?
  4. követeljem vissza a pénzem?
  5. nyeljem be némán, és verjek meg valakit az utcán?

 

*= mellékszál, de Zsizsu mindig mondogatja, hogy női fodrászhoz nem szabad menni, mert szarok. és tényleg. az utolsó két normális hajvágásomat fiúk csinálták: egy névtelen hős itt, budán, és Shongi tavalyelőtt a szüreti napokon kőrösön

Szólj hozzá!

Címkék: pénz ezt a szart

A bejegyzés trackback címe:

https://zahar.blog.hu/api/trackback/id/tr325875061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása