Friss topikok

  • A Román: kircsi lista, saját gyűjtés? (2015.09.21. 14:30) antitüntetőknek válasz
  • borisz: @kavicsq: na, így már legalább valós indokom is van arra, hogy miért toltam át estére :) kösz az ... (2014.02.22. 19:12) diéta 2014 - 14. nap
  • b0risz: @koljano1: természetesen a meló miatt kellett, magamtól még húztam volna :) (2014.02.18. 20:19) diéta 2014 - 11. nap
  • b0risz: most azt mondom, hogy nem akarok koffeint inni, ha ekkora para a ledzsalás róla. persze, buliban b... (2014.02.08. 09:16) diéta 2014 - 3. nap
  • b0risz: www.nosalty.hu/recept/spenot-pesto (fészbúkon dobta rám treszáné) én annyival megnehezítettem a do... (2014.02.06. 20:41) diéta 2014 - 2. nap

savazás

2008.01.31. 21:16 b0risz

nem tom elmenjek-e szavazni márciusban, mert eleve problémásnak tartom már azt, hogy erről a makszimálisan közgazdasági tudást érintő témáról népszavazást tartsanak. a kettősállamporgárságosra azért nem mentem el anno, mert a világ gusztustalanságának tartottam, hogy kicsinyes politikai célokból embertömegek szívét törik majd össze. ezt a mostanit meg már a kitalálasakor lollogtam. alapjában az a bajom, hogy nem a három idióta kérdésről van szó, hanem ezt a szerencsétlen szavazást ismét egy kormányűző szentségnek állítják be kitalálói, mint mindent az elmúlt másfél évben. mintha ettől eltűnne minden rossz a nemzet görnyedő hátáról.

ha elmegyek kettő nemet* fogok tolni (a korházi napidíjról egyáltalán nincs véleményem, de csak azért mert sem elvi, sem gazdasági indokot nem találtam még, ami léte mellett, vagy ellen szólna), de nagy valószínűséggel inkább leszarom és nem megyek sehova, hanem beborozok egy sarokban és nézem a kipattanó tavaszi rügyeket.

idéznem kell két mondatot a mai narancsból (két hét múlva lesz csak fenn a neten a cikk), ez itt a tandíjas részt taglalja, és úgy kezdődik, hogy "De a tandíj, a diákhitel és a segélyek alkotta egységes rendszer" de a lényeget kiemelem ide, mert ezt érzem az egész ügyben a legfontosabbanak:

" esetleges bukása a március 9-i népszavazáson ismét az ordító népbutítás, a 'minden ingyen van' illuziójának diadala lenne."

(a fidesz oldalán egyszerűen nem találom a kérdéseket, ami elég jól mutatja az "ügy" komolyságát, így a csak ott található igenekre buzdításokból tudom a nemet - ami azért ööö)

7 komment

Címkék: politik

A bejegyzés trackback címe:

https://zahar.blog.hu/api/trackback/id/tr645240912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petr Balavič 2008.02.01. 09:25:17

én egyáltalán nem követem a magyar politikát,így nem is nagyon tudom miről van szó. egyébként a vizitdíj engem nem basz fel, alig járok orvoshun, akkor meg kibírom a párszáz forintot, de voltam már annakelőtte és azóta is, és az a különbség ami a rendelőben jobb híján időt töltö nyugdíjas nénik létszámának csappanásában tapasztalható, szignifikáns. a tandíjról meg mindig azt hittem, hogy a kapitálista államokban egyszerűen fizetni kell a felsőoktatásért, a kivételesen tehetségeseket pedig ún. ösztöndíjjal támogatja az intézmény/állam. nem világos, miért kéne itt másként lennie. :s

Duncan 2008.02.01. 10:50:39

A vizitdíjjal nem lenne gáz, ha a rendszer normálisan működne, és a hülye átszervezések mellett az embert normálisan útba igazítanák, hogy hova kell mennie, mit kell csinálnia. Klári legutóbb egy kis szir-szar faszságért akart orvoshoz menni, és a város egyik pontjából irányították a másikba, hogy itt ezt, ott azt kell kérnie, közbe fizetgette ezeket a faszságokat, miközben szívességből engedték csak el a melóból, és elbaszta az egész napját. Én valószínűleg gépfegyvert használtam volna, ha ilyen szituban még a kurva vizitdíjat is elkérték (mert tőle elkérték többször, holott semmit nem segítettek és kb. oda-vissza(!) küldözgették egyik helyről a másikra).

Ismeretlen_41918 2008.02.01. 12:34:28

szerintem ez rendelő függő is, mer pl én angyalföldön szuperkorrekt kiszolgálást kaptam, fel is hívták a figyelmem, hogy visszaválthatom a pénzt, mert csak időpontot adtak, nem láttak el. én azt látom általában, hogy ahol hagyják működni, ott működik, ahol meg a hivatalnokoknak fáj, hogy kicsit más van, ott meg nem. azt meg már megtanultam vén fejjel, hogy a szétgéppuskázás sajnos lófaszt se ér :) de mondjuk nekem a legnagyobb erényem, hogy birkaként tudok várni akármeddig - ha nem basztatnak közben

kavicsq 2008.02.01. 12:52:27

Tandíjhoz: http://href.hu/x/4k3h És ugye pont kerülnek minket pl. autógyárak, magas képzettséget igénylő cégek beruházásai, mert alacsony és kevés a magyar emberek képzettsége. Nem vagyok abban biztos, hogy a képzettség szintje növekszik, de a képzettek száma tutira csökken. Azok meg aztán nem itt keresik a helyüket. Kell kezdeni valamit az oktatással, de nem így. Inkább azt szabályozná az állam vagy úgy, hogy bizonyos szakokon eltérő lenne a tandíj támogatása. Csak hát pont a nagypénzeket kereső szakokon van hiány. Szóval az államnak többe kerülne az itt végzettek oktatása, ők pedig hatalmas pénzeket keresnének később. A tandíj így nem jó! Vizitdíj engem sem érint, még nem fizettem soha. Kórházi napidíjról nem sokat tudok, de féltem az egészségügyet nagyon a pénzhiánytól. Akkor már inkább a kórházi átszervezések, súlyponti kórházak ügyében változtatnék...

Ismeretlen_41918 2008.02.01. 13:56:34

azért lássuk be ez a cikk egy elég meleg szélsőség... jelenleg az államilag finanszírozott "szektorban" az a tandíj koncepció, (kb, nem esküszöm meg rá, tegnap végigolvastam és ez maradt meg) hogy a legtehetségesebb 15% ingyen nyomhatja, a többi fizet ilyen évi kiló körül, de a fizetősből fel tud jutni ingyenesbe, ha valaki az ingyenesek közül elbassza, és leromlik az átlaga (nem tanul az én pénzembő) az egyetemek 30-és 50% között kötelesek az így befolyt pénzeket ösztöndíjakra fordítani, a többivel szabadon gazdálkodnak. a diákhitelből pengeted a díjat, mer' az anno azért lett kitalálva, hogy a tandíjat abból fizesd, és majd felnőttkorodban a magasabb, diplomásnak járó fizudból megadd, csak hát a diákok lázongása elmosta a tandíjat, de a hitellehetőség valamiért megmaradt. emellett vannak még segélyek. ez a három dolog (tandíj, diákhitel, segélyek) alkot egy egységet, amit külön-külön kezelni elég fura... ez szerintem így makszimálisan korrekt lehetne. az, hogy nem megfelelő dolgokat tanítank részben az egyetemek hibája is, akaik annyira kiharcolták a sát autonómiájukat, hogy ihajj, cserébe a kormány nehezen tud belehatni, hogy mi afaszt tanítsanak. tud persze, meg tudhatna is, de nem hat elég keménye. de erről a diákok is tehetnek, mi a faszért akar mindenki kommunkiációt, meg jogot tanuni pl, amikor mindneki tudja, hogy ezekből erős a túltermelés szerintem ez a nem megfeleő irányú képzettség adása SOKKAL nagyobb probléma, mint a faking tandíj.

Petr Balavič 2008.02.01. 16:54:55

Látod kavics, ha Laura D. elég szorgalmasan tanulna kurválkodás helyett, az állam fizetné neki az ösztöndíját. Erről beszéltem. Magam jártam államilag finanszírozottak közé főiskolára, és megmondom az őszinteséget, adófizetőként marhára sajnálnám az olyan hozzáállású és tehetségű emberek tandíját kipengetni. Fizesse csak a saját anyjuk-apjuk, vagy dolgozzon meg ő maga érte, aztán majd meggondolja hogy ellébecolja-e a tanulásra kitalált/kifizetett időt.

Duncan 2008.02.03. 22:42:38

Ez az egyetemista kurvás példa egyszerűen baromság. Egyrészt mi van a világ összes többi asszonyával, aki egyedül nevel például két gyereket a munkája mellett sok-sok pénzért, és szintén kell albérletet és kaját fizetnie? Ők miért nem mennek kurvának? Egyszerűen prostiként az ilyen csajok könnyen jutnak sok pénzhez, laptophoz, egyéb nagy értékű ajándékokhoz, főleg ha fiatalok és jól néznek ki. Ha a kemény munka büdös nekik, mégis akkor ki a fasz sajnálja őket? Felveszi a kölök a diákhitelt, meg elmegy könyvtárosnak/könyvesboltosnak/bolti eladónak, és simán kijön a pénzéből, ha összeköltözik még két egyetemistával. Egyébként akkor is voltak már itthon egyetemista kurvák szép számmal, mikor még ingyenes volt a felsőoktatás.
süti beállítások módosítása