Friss topikok

  • A Román: kircsi lista, saját gyűjtés? (2015.09.21. 14:30) antitüntetőknek válasz
  • borisz: @kavicsq: na, így már legalább valós indokom is van arra, hogy miért toltam át estére :) kösz az ... (2014.02.22. 19:12) diéta 2014 - 14. nap
  • b0risz: @koljano1: természetesen a meló miatt kellett, magamtól még húztam volna :) (2014.02.18. 20:19) diéta 2014 - 11. nap
  • b0risz: most azt mondom, hogy nem akarok koffeint inni, ha ekkora para a ledzsalás róla. persze, buliban b... (2014.02.08. 09:16) diéta 2014 - 3. nap
  • b0risz: www.nosalty.hu/recept/spenot-pesto (fészbúkon dobta rám treszáné) én annyival megnehezítettem a do... (2014.02.06. 20:41) diéta 2014 - 2. nap

térítő

2012.02.03. 11:39 b0risz

tegnap bóklásztam a nyugati aluljáróban, fülemben szólt a hiperkarma, de épp levettem a fülest, mert egy dohányüzletbe indultam be. ekkor meghallottam egy hittérítő szavait a szokásos irányból. ez most nem a koreai arc volt, aki levest ad a hajlékonyoknak, akik ezért cserébe végighallgatják, hanem valami random magyar barom, akit csak félmaroknyian figyeltek, gondolom valami hittársai lehettek. mindegy. szóval azt hallom a szájából kijönni, hogy az evolúció egy óriási ostobaság, mekkora LOL már, hogy az ember a majomtól származik, ezt ő már akkor sem hitte el, amikor még nem tért meg - ekkor értem be a dohányüzletbe. gyors voltam, kifelé jövet még azt hallottam, hogy mert hát ha ránéz az ember egy gyönyörű fiatal lányra, akkor képtelen benne a majmot látni, ő legalábbis az, és különben is benne van a bibliában, hogy isten a saját képére teremtette az embert. minden embert, beleértve minket is, bár ahhoz, ahogy mondta, a szüleink segítsége is kellett, de végső soron mind az ő képére vagyunk teremtve.

ebben a pár mondatban annyi ostobaság, ellentmondás, és dühítő tudatlanság halmozódott fel, hogy elhatároztam kihívom párbajra. amúgy is pont előtte kellett volna elhaladnom, így amikor odaértem, nagyon közel álltam elé, kb fél méter levegő volt köztünk, meg a mikrofonja. mondom neki, te nagyon nagyon ostoba vagy barátom. a reakciója leírhatatlan volt. eddig én ilyet még nem éreztem.
nem vett észre.
mondom, ott álltam vele szemben fél karnyújtásnyira, szemünk egy magasságban, az arcába bámulok, ő meg átnézett rajtam. de nem azzal az átnézéssel, amivel megalázni szokás a másikat, hanem -komolyan mondom- egyszerűen nem realizálta, hogy valaki vele szemben áll. szerencsére nem sokkolt le a döbbenet, így gyorsan odébb is álltam.

nem tudjátok hogyan lehet megoldani, hogy én is odamehessek, és mondhassam az ellenkezőjét, amikor ők ott tolják ezt a bullshitet? kell ehhez vmi területfoglalási engedély, vagy fizetni is kell? jó kis hobbi lenne bibliavitákkal abuzálni a  tömeget :)

23 komment

Címkék: big szitilalyf ezt a szart

A bejegyzés trackback címe:

https://zahar.blog.hu/api/trackback/id/tr585241414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kavicsq 2012.02.03. 13:05:00

Nem tudom, hogy kell oda jutni, de inkább azt tedd, mint, hogy ostobának nevezel egy embert, akinek az ostobaság a hite. Értem én, meg egyet is értek veled, illetve az istentőlszármazunk dologban nem hiszek természetesen, de ha liberálisnak tartod magad, akkor viselkedj ahhoz méltóan. Vagy az nem a toleranciáról szól? Arról, hogy ha valakinek más a nemi identitása, a világról alkotott képe, a táplálkozási szokása, öltözködési stílusa, akkor te azt szó nélkül el tudod fogadni? Helyesen cselekszel, ha kiállsz és az eszméd védelmében ezt elmondod vagy az ott álló embereknek szórólapot osztasz, vagy a Fajok eredetét felolvasod...

Ismeretlen_41918 2012.02.03. 14:20:21

tolerancia, az van. igen, higgyen mindenki abban amiben akar. magánügy. de nem leszek hajlandó toleránsnak lenni a világba kiáltott ostobasággal szemben. nem basz fel különösebben, ha ettől nem vagyok kocka liberális. én különben is azt vallom, hogy mindenki cselekedjen bármit, amíg másoknak nem árt vele, ezek az idióták pedig bizonyíthatóan ártanak a világnak, azzal, hogy tonnás mancsaikkal fogják vissza az emberiség fejlődését a röhejes, tényként kezelt meséikkel. ha kiáll a berecz andrás, és népmeséket mond, meg énekel ugyanott, nem zavar, mert nem állítja azt, mint ezek, hogy az ő szájából elhangzó sületlenségek (B.A esetében édes történetek természetesen) egyeznek a valósággal. tehát nem az a bajom, hogy az ostobaság az ő hite, hanem, hogy ezzel másokat is fertőz. (és azt most el sem kezdem, mert félrevinne, hogy én is milliárdokkal támogatom akaratomon kívül)

Duncan 2012.02.03. 18:43:15

Odamenni és az arcába kiáltani amit gondolsz nem kevésbé intoleráns mint az utcán hanszórókból mások arcába üvölteni azt, amit gondolsz.

Duncan 2012.02.03. 18:44:26

*nem kevésbé intoleráns helyett nem intoleránsabb dolog

kavicsq 2012.02.04. 12:21:26

Az utcán hülyeséget kiabáló mellett elmenni toleráns viselkedés, direktbe elé állni és arcba üvölteni agresszív viselkedés. Amúgy pont azt mondom, hogy ha egyforma is lenne a két viselkedés, pont olyan véleményközlési módot választanál, ami ellen tiltakozol. Borisz, a középkornak vége, amikor is az egyház vissza tudta fogni az egész emberiség fejlődését. A "megfertőzés" meg olyan dolog, hogy hidd el, ők boldogok. Az UTE drukker sem érti meg, hogy lehet a Fradinak drukkolni, vagy te nem érted meg, hogy lehet egyáltalán bárkinek drukkolni, még lehet, hogy betegesnek is tartod az ő rajongását, mégis el tudsz menni mellette, ahogy sok dolog mellett is. A vallással bajod van, elég csak visszanézni a blogot. Ezzel sincs semmi baj, csak megjegyeztem, hogy ez nem liberális gondolkodás, sokkal inkább bigott, mert te is megtéríteni akarod az embereket. Vállrántás, mész tovább, legyen az ő ügyük az istenükkel, te meg olvasd az NG-t. (elő is fizethetnél, mert éhen halok)

Duncan 2012.02.04. 13:42:00

"Az utcán hülyeséget kiabáló mellett elmenni toleráns viselkedés, direktbe elé állni és arcba üvölteni agresszív viselkedés." Az én olvasatomban viszont borisz éppen az ellen próbált tenni, hogy valaki az ormótlan faszságaival kéretlenül cseszegethesse az utca népét. Az "agresszív" pedig nem a "toleráns" ellentétpárja, vagyis az "agresszív viselkedés" sem szükségszerűen "intoleráns". A rendőr vagy a biztonsági őr sem tekinthető a szónak ebben az értelmében "intoleránsnak" csupán azért, mert mások védelmében agresszíven lép fel, ha a helyzet úgy kívánja. Így a tárgyalt szituációnak a "liberális gondolkodáshoz" sincs túl sok köze, lévén nem a romisz fellépése mögötti ideológiával van bajod, hanem a fellépés minőségével (agresszív). No offense, de boriszt én jóval liberálisabbnak tartom mint például téged, így aztán számomra ez a felháborodásod kicsit még képmutatónak is tűnik. ;-)

Duncan 2012.02.04. 13:46:53

Az utolsó mondat miatt meg tényleg no offense, nem bántásnak szántam, csak számomra úgy tűnt, mintha a hajánál fogva húznád elő az érveket, hogy borisz liberális mivoltát megérdőjelezd, ami szerintem még akkor is faszság, ha pillanatnyi zavarában ő maga is elismeri. :-)

Ismeretlen_41918 2012.02.04. 15:37:14

nem vagyok liberális, csak egy ember, aki szeretne olyan világban élni, ahol mindenki azt csinál, amit szeretne, amíg másoknak nem árt vele. heheheeeeee

Ismeretlen_41918 2012.02.04. 15:54:43

visszatérve a témára, nem volt sem a fellépésem, sem a megszólalásom, sem semmi ami agresszív lett volna a reakciómban. annyira nem, hogy direkt figyeltem erre, még barátomnak is neveztem. mindössze megpróbáltam felhíni magamra a figyelmet, mert szerettem volna elbeszélgetni vele az evolúcióról, illetve az ostobaság terjesztésének károsságáról. mert nem baj magában az ha valaki istenista, de legyen szíves ne tagadja meg a valóságot úgy, hogy azt nevezi hazugságnak. azt mondod kavó "Borisz, a középkornak vége, amikor is az egyház vissza tudta fogni az egész emberiség fejlődését." sajnos ebben nincs igazad, és hidd el nagyon sajnálom, hogy nincs. a világ szuperhatalmainak jelenleg legerősebbike, az usa, amely olyan szinten vallásfüggő, hogy egy magát nem kereszténynek valló politikusnak esélye sincs arrafelé semmire. a kereszténységre hivatkozva ott gyakorlatilag bármit ki lehet zsarolni. az iszlám hívei a föld népességének 19,2%-át adják, az összes keresztények 33%-ot, (ebből 17,4 a katolikus) meg ott van még 900.000.000 hindu, ez négy és fél milliárd ember a hétmilliárdból. plusz a pár millió izraelita. ez az a négy vallás, ami a valóság helyett egy idióta tévképzet elfogadására buzdít, ezzel pedig a leginkább fogja vissza a világ fejlődését.

Duncan 2012.02.04. 18:48:09

A lényeg, hogy ettől nem leszel kevésbé liberális Romisz, és egyébként meg az vagy, ez teljesen nyilvánvaló. Számos tekintetben te vagy "A" liberális baszod. Kavónak meg lényegében azt akartam mondani, hogy ne keverjük már össze a toleranciát a konfliktuskerüléssel. Egyébként meg itt egy kapcsolódó interjú Tóta W-vel, aki szerintem helyesen fogalmazza meg a dolgot. http://mindennapi.hu/cikk/kultura/interju-tota-w-rpad-a-vallasi-elmenyeirol/2012-01-31/730

kavicsq 2012.02.06. 11:13:47

Értem én a mese lényegét és hogy mi bántja, de ez ellen így tiltakozni ostobaság. Borisznak is azt javasoltam, hogy ha az igazát akarja hangoztatni (nem hiszem, hogy a hívő emberek életét szeretné megmenteni és ezt küldetésének tekinti. Sokkal valószínűbb, hogy a saját környezetéből szeretné eltüntetni az egyházat és a vallást), akkor csinálja úgy, hogy az kulturáltabb legyen, mint ahogy ők akarják meggyőzni a saját igazukról. Agresszívnak tartom azt, ha valaki elém áll és ostobának nevez! Munkáját végző embernek azt, ha valaki egy agresszív embert megállít (rendőr) akár erőszakkal is. Még akkor is, ha mögötte van egy barátom megszólítás is! "a baszd meg a kurva anyád barátom" nem barátságos megszólítás, hanem kimondottan sértő és agresszív! Hogy a káromkodás, sértő résznél mi áll, melyik jelzőt használjuk a másikra, az a fenti esetben majdnem mindegy. A célja a másik megsértése. Javaslom továbbra is: ha teológiai vitát akar bárki folytatni egy hívő emberrel, akkor ne a hitében sértegesse, vagy sulykolja belé dühöngve, hogy ez egy mese (mint tótavé számtalan együgyű, félremagyarázott cikkében), hanem ha már a tudományra, felvilágosult eszmékre, nyitott gondolkodás módra próbálja ráébreszteni, akkor azt tegye tudományosan és felvilágosultan, nyitottan és megkockáztatom: liberálisan, mert különben saját magát cáfolja meg a viselkedésével. Ha valaki egy vallásos embert sértegetve és a másikat lenéző módon próbál meggyőzni arról, hogy a hit nélkül jobb az élet, mert tisztább, felszabadultabb, okosabb leszel, akkor nem igazolja saját magát. Szóval Borisz, visszatérve az alap állításomhoz: ha küzdeni akarsz ellenük, mert úgy érzed, hogy ez fontos neked, akkor tedd kulturáltan és erre tökéletes mód az, hogy kimész az aluljáróba és beszédet tartasz, felnyitod a szemüket, ahelyett, hogy sértő kijelentéseket teszel a hitükre!

b · http://brownus.tumblr.com 2012.02.06. 13:54:52

lehet vak volt, azért nem reagált le, nem?:)

Ismeretlen_41918 2012.02.06. 14:12:02

b: nem volt vak :) kavó mennék én, de az a baj, hogy nem ér semmit. van az a jelenség, nem tudom mi a neve a pszichológiában, hogy az emberek inkább védik a saját hüjeségeiket körömszakadatukig, csak ne kelljen beismerniük, hogy amit ők gondolnak, tesznek, hisznek, vesznek, esznek az szar. nem lehet szar, hiszen az ő választásuk volt. én hál istennek (LOL) már megtanultam bármiről akár 2 mp alatt 180 fokban megváltoztatni a véleményem, ha az újonnan megismert tények arra késztetnek. nem leszek akkora fasz többé, hogy csak azért, mert az egóm azt akarja, tévedésekre alapozzam az életem. na, erre képtelenek a hívők, akár mesefigurákban, akár megrágott alma logós bizbaszokban, akár gyurbánokban hisznek. emiatt aztán beszélni nekik a hüjeségükről teljesen felesleges. grega annó hosszú hónapokon át gyötört egy utcai térítőt kőrösön a művház előtt, rendkívül felkészülten, de nem hatott semmit, mondjuk annyi értelme volt, hogy addig sem hálózott be senkit az az arc :)

kavicsq 2012.02.06. 14:42:06

Amúgy meg: hát ez az! Tökéletes megoldás, ha az aluljárón átmész 7mp alatt és nem baszod fel magad rajta. Nem jó se neked, se neki, maximum egy végtelen vitába keveredtek. De az egymás sértegetése pedig pláne eredménytelenséget szül. Igazából az van, hogy az emberiség elég rohamosan nő ki a vallásból, mondjuk az elmúlt 400 évben. És aki benne marad, az is lazul (válás, abortusz, oktatás, nevelés terén), szóval fogd fel annak, hogy az evolúció elfogadása egy evolúciós folyamat. Kiabálj a csigával, hogy növesszen lábat, nevezd ostobának, figyelmeztesd, hogy így nem jó neki! :)

Duncan 2012.02.06. 16:17:28

Emelkedjünk már felül azon, hogy a kiabálás a kommunikációnak egy durva formája banyeg. :-) Magától értetődően az, nyilván lehet nem kiabálva, nem sértegetve is dolgokat közölni. A történet viszont arról szólt, hogy a prédikátor önkívületében még azt sem fogta fel, hogy egyáltalán hozzá ugatnak, mert egy vérben forgó szemű, fákin krézi volt. Gyaníthatóan akkor is így reagált volna, ha azt mondod neki szép nyugodtan, hogy: "Nincs igazad barátom, mert jelen ismereteink szerint semmilyen tudományos tény nem támasztja alá egy mindenható lény, pláne nem egy antroporf istenség létezését." Ha valakivel valóban, komoly, tudományos igényű vitát kellene folytatni (minthogy egyébként ez szerintem is teljesen fölösleges, mivel a vallásos gondolkodás kvázi fogalmilag zárja ki az észérvek feldolgozását és integrálását a hitvilágba), szóval ha mégis erre a mazo kísérletre vetemednénk, val'szeg egyikünk sem "kurva anyád!!!"-dal kezdené a vitát. Itt nincs miről beszélni. Másrészt meg (újra hangsúlyozom): az aggresszív magatartás és az intolerancia két kibaszottul különböző fogalom, újra meg újra összemosod a kettőt. Én olyan agresszíven szoktam érvelni bizonyos dolgok liberalizációja mellett, hogy az tök offenzívnek hat (Semjént alighanem el is küldeném a picsába közben), mégsem leszek közben kevésbé szabadelvű.

kavics 2012.02.06. 19:07:39

Te akarod ram sozni, hogy osszemosom...nem tudom, milyen modon tudnam neked elmagyarazni, hogy ha egy verben forgo szemu embert, aki a termeszetebol fogva meg sem hall, ugyanilyen modon probalsz meggyozni, akkor te is egy agressziv fasz vagy. Raadasul pont annyira tolerans! Figyelsz ugye? Nem mostam ossze allando jelleggel, de a fenti peldaban kiegeszitik egymast...nem mellesleg valakit az o hite, szemlelete, eletfelfogasa miatt tamadni igy, vegkepp ostobasag, akkor is ha te biztosra veszed az igazad. ( meg fog lepni, de o is a sajatjat) ertelmetlen vitaba keeveredsz, mikozben az egeszet azert csinalod, hogy a szellemi felsobbrenduseged igazold.

Duncan 2012.02.06. 20:26:58

Oké, akkor nem akarom rád sózni. Ebben az esetben viszont javaslom, hogy a jövőben a viták során került az olyan mondatokat, mint "Az utcán hülyeséget kiabáló mellett elmenni toleráns viselkedés, direktbe elé állni és arcba üvölteni agresszív viselkedés", mert ez egyszerűen nem logikus. Legyél toleráns, ezért ne kiabálj? Ez szemantikailag értelmezhetetlen.

kavicsq 2012.02.07. 10:22:31

Toleráns viselkedés, azt jelenti, hogy elnéző vagy, esetleg eltűrő, de mindenképpen türelmes. Az intoleráns az ellentettje, tehát nem vagy elnéző, reagálsz a neked nem tetsző dolgokra, de az arcba üvöltés az nem az. Az már agresszív fellépés, mert sértesz vele, támadsz a kijelentéssel. Nincs ezzel semmi gond, te gondolod azt, hogy ellentét párként hoztam fel. Nem, csak én Borisz fent említett történetéből emeltem ki dolgokat, illetve magyaráztam meg, amit már az elején is félreértettél. Borisz lehet toleráns és intoleráns is egy hittérítővel, ez legyen az ő dolga. De agresszív viselkedést mutatni egy ember ellen mert nem tetszik a mondandója, belőlem tanácsadást váltott ki. Még pedig azt, hogy ne tegye, mert gyerekes, értelmetlen és olyan tett, amivel a fellépés célját hazudtolja meg.

Ismeretlen_41918 2012.02.07. 10:46:39

intoleráns vagyok az egy helyben topogással szemben, szóval hagyjuk ezt :) asszem tévés (youtube-os) ellen-prédikátor leszek, az működhet, nem? van valakinek kedve velem készíteni egy ateista műsort, ami a vallásosság ellen beszél? amerikában van több ilyen show, illetve több közéleti személyiség, aki ezt tolja.

Ismeretlen_41918 2012.02.07. 10:47:45

ezt megnézhetnénk valamikor közösen, nekem fenn van a vinyómon, magyar felirattal: http://www.imdb.com/title/tt0815241/

Duncan 2012.02.07. 13:02:48

Roba, én benne vagyok, felőlem nyomhatunk ilyet, tök komolyan.

Ismeretlen_41918 2012.02.07. 14:18:34

zsír. valamelyik este gyere át, megnézzük a filmet, aztán beszélünk róla. na?

Duncan 2012.02.08. 10:27:38

Oké, de ateista csajok legyenek.
süti beállítások módosítása