Friss topikok

  • A Román: kircsi lista, saját gyűjtés? (2015.09.21. 14:30) antitüntetőknek válasz
  • borisz: @kavicsq: na, így már legalább valós indokom is van arra, hogy miért toltam át estére :) kösz az ... (2014.02.22. 19:12) diéta 2014 - 14. nap
  • b0risz: @koljano1: természetesen a meló miatt kellett, magamtól még húztam volna :) (2014.02.18. 20:19) diéta 2014 - 11. nap
  • b0risz: most azt mondom, hogy nem akarok koffeint inni, ha ekkora para a ledzsalás róla. persze, buliban b... (2014.02.08. 09:16) diéta 2014 - 3. nap
  • b0risz: www.nosalty.hu/recept/spenot-pesto (fészbúkon dobta rám treszáné) én annyival megnehezítettem a do... (2014.02.06. 20:41) diéta 2014 - 2. nap

napi idézet 162. - az iskoláról

2012.10.12. 13:26 b0risz

kár, hogy nem ismertem ezt az írást, amikor '93-ban a negyedik éve elején (19 éve már, dzsízászkrájszt!) leléptem e gimiből. szívesen idézgettem volna belőle, azoknak akik aggódtak, hogy jaj, mi lesz így velem.

"Abszurd és életellenes egy olyan rendszer részének lenni, amelyik arra kényszerít bennünket, hogy egy verset olvasó idegent hallgassunk, amikor mi építészetet szeretnénk tanulni, vagy hogy egy idegennel ücsörögve építészetről beszéljünk, amikor mi verset szeretnénk olvasni.
Abszurd és életellenes, hogy fiatalságunk minden napján egy gong hangjára cellából cellába vonuljunk egy olyan intézményben, amely nem engedi meg az egyedüllétet, sőt még az otthon szentélyébe is elkísér bennünket a „házi feladat” elkészítésének követelményével."

John Taylor Gatto - Miért nem oktatnak az iskolák?

2 komment

Címkék: napi idezet

A bejegyzés trackback címe:

https://zahar.blog.hu/api/trackback/id/tr75241428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Duncan 2012.10.24. 12:48:11

Nyilván jogos, amit mond, meg modern, felvilágosult, etc. Az van viszont, hogy 12 éves korában a legtöbb embernek még fingja nincs, hogy mit fog csinálni "nagykorában", azt meg végképp nem tudja, hogy mihez fog érteni. Azért köll mindent (vagy legalábbis minél többet) megmutatni, elmagyarázni a kölköknek, amíg még kicsik, mert a változatos tárgyakban összekapart minimális tudás alapján lesznek képesek realizálni később, hogy mit is kék ezek közül komolyabban venni. Ha nem basztatnának azzal kiskorodban, hogy matekozzál is, hanem 10 évesen eldöntöd, hogy te rajzolgatni akarsz egész nap, akkor évente kijönne az egyetemekről 100.000 grafikus és három közgazdász meg nulla matematikus. Az megint más kérdés, hogy ugye milyen módszerekkel kell ezt a minimumot megmutatni a gyerekeknek a különböző területekből, mert, hogy az ismeretek jelentős részét fölöslegesen tanítják meg mondjuk ált. suliban, az is biztos. Volt egy minnesotai csaj, akivel "találkozgattam" és ő azt mesélte, hogy kint nekik középiskolával bezárólag rengetegféle dolgot mutattak minden tekintetben, pl. a sportokból nem hármat próbáltak ki, mint itthon (döngető, foci, kézilabda), hanem teljesen alap volt, hogy mindenki kipróbálta az úszástól kezdve még a nehézatlétikát meg az európai soccert is, hogy el tudja dönteni, mit szeret, meg az edzők (tesitanár...) javasolni tudja neki, hogy mire menjen rá komolyabban. Olyan rendszer kéne, ahol 14-15 éves korodig bezárólag "fun" módon megtanítják mindennek az alapjait, osztán gimis korodtól kezdve már azzal foglalkozzál, ami tényleg érdekel, de közben azért kóstoltassanak meg veled kicsit minden mást is, hogy ne kelljen életed végéig benne ragadnod egy esetlegesen hibás döntésben.

Ismeretlen_41918 2012.10.24. 12:51:48

magam is pontosan így gondolom
süti beállítások módosítása