Friss topikok

  • A Román: kircsi lista, saját gyűjtés? (2015.09.21. 14:30) antitüntetőknek válasz
  • borisz: @kavicsq: na, így már legalább valós indokom is van arra, hogy miért toltam át estére :) kösz az ... (2014.02.22. 19:12) diéta 2014 - 14. nap
  • b0risz: @koljano1: természetesen a meló miatt kellett, magamtól még húztam volna :) (2014.02.18. 20:19) diéta 2014 - 11. nap
  • b0risz: most azt mondom, hogy nem akarok koffeint inni, ha ekkora para a ledzsalás róla. persze, buliban b... (2014.02.08. 09:16) diéta 2014 - 3. nap
  • b0risz: www.nosalty.hu/recept/spenot-pesto (fészbúkon dobta rám treszáné) én annyival megnehezítettem a do... (2014.02.06. 20:41) diéta 2014 - 2. nap

román-magyar

2009.07.22. 09:12 b0risz

kisírták itten, hogy hozzam fel ismét a témát, hogy vajon mennyire utáljuk mi egymást a szomszéd államok népeivel. ez a román-magyar meccs (hosszú írás, de érdekes) volt az apropója a dolognak, ahol a román sajtó telehazudta a magyar szurkolókkal kapcsolatban az országukat. aztán most meg az egyik napilapjuk címlapon kért bocsánatot magyarországtól.

szóval utáljuk-e a nem magyarországiakat, és azok minket? és miért

10 komment

Címkék: politik

A bejegyzés trackback címe:

https://zahar.blog.hu/api/trackback/id/tr35241152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chus 2009.07.22. 09:20:47

Én sírtam ki ezt a postot. Én tényleg nem értem, hogy miért utálnak a szomszédok minket ennyire, mikor mi nem utálkozunk. (Vagy csak én nem veszem észre?) Valaki magyarázza el nekem, hogy ennek mi az oka! Puszi előre is!

Duncan 2009.07.22. 12:01:39

Én ugyan nem sírtam ki a posztot, de töredelmesen bevallom, hogy megkönnyeztem a román lap üzenetét, ami különösen kínos arra való tekintettel, hogy a szerkesztőségben vagyok. Egyszerűen kurvajó érzés látni azt, hogy noha bárhol találsz x számú faszkalapot, ugyanott találsz x+1 olyat, aki képes emberi ésszel és érzéssel tekinteni a másikra, függetlenül annak nemzeti identitásától. Ez az egész ügy azt a hipotézisemet támasztja alá, hogy az emberi minőség és a nemzeti hovatartozás két egymástól kurvára független dolog, és inkább vagyunk emberek, mint valamely nemzet fiai. Két rövid idézet ide: "Francia hazafi vagyok, de mindenekelőtt ember." Montesquieu És egy másik, ami szerintem kurvajól kifejezi az egész problémát: Farkasházi Tivadar, amikor egy vitában Kokó arról győzködte, hogy a "fideszesek" kollektíve jó emberek, akkor annyit válaszolt: "Nekem nem barátom minden Fradi drukker."

kavicsq 2009.07.22. 13:41:44

Tényleg fura látni ilyet Kelet-Európában, meg is lepődtem rajta. A Cozma ügy utáni közös gyász szerintem jót tett az emberek lelkének. Jó lenne, ha azt mondhatnám, hogy a sport összekötő kapocs lett, de mint a mellékelt példa is bizonyítja, nem így van.

kavicsq 2009.07.22. 14:02:38

Van ez az erepublik.com játék, amivel nyomom és elég komoly fórum alakult ki a románokkal. Érdekes dolgokat tudok meg és pont tőlük :D A románok (a játékban résztvevők nagy része) azt mondja, hogy komolytalan a bocsánatkérés, mert ez csak az UEFA miatt történt meg. Addig a lapok a magyarokat szidták, ők adtak okokt mindenre a hírek szerint, sőt még a pályára befutó is magyar volt a lapok szerint. Aztán jött az UEFA és gyorsan jópofiznak. Mondom, ez nem az én véleményem, hanem román srácok írják, akikkel nagyon jó kapcsolatunk lett, közös találkozót akarnak szervezni Szegedre szeptemberben..

Duncan 2009.07.22. 14:20:23

Persze, minden éremnek két oldala van, de ez egyébként sem kollektíve a román sajtó volt, hanem két olvasott lap. Miért ne lehetne olyan román, aki mindezt komolyan gondolja?

saul 2009.07.22. 16:55:16

nem olvastam el a cikket, viszont megnéztem a szóban forgó transzparenst, és szerintem vicces. nyilván a mögötte álló ésszerűtlen gyűlölet béna, de maga a felirat poén. :D

Ismeretlen_41918 2009.07.22. 17:14:30

nyilván vicces, hisz ha cigány, vagy zsidó lenne a magyar helyett, akkor ugyanazok nevetnének rajta, akik esetleg emiatt most fröcsögve rázzák az öklüket

saul 2009.07.23. 17:57:39

Sajnos utóbb megtudtam, hogy ez a csúfolódó szöveg eredetileg zsidóellenes tartalmú volt, tehát csak átköltés, nem a steaua szurkolók kitalálmánya. Sajnos ez erősen rontja a poén értékét.

Ismeretlen_41918 2009.07.24. 09:15:28

nah, csak sikerült parasztabbnak lenni nekünk: http://sportgeza.hu/futball/2009/07/23/szekely_te_hazaarulo/

Ismeretlen_66218 2009.07.24. 09:25:26

http://kuruc.info/r/49/44136/ "erdély á milyénk"
süti beállítások módosítása